Annons

Köpa Objektiv i Kuala Lumpur?

Produkter
(logga in för att koppla)

Soulfinder

Aktiv medlem
Tänkte kolla lite snabbt om det är någon som har ett bra förslag på var man kan köpa objektiv i Kuala Lumpur Letar efter ett Billigt

Nikon 50mm f1.8

Nicklas

Jag vet inte hur prisläget på just objektiv ligger där nere, men övrig elektronik är inte särskilt mycket billigare där än här hemma. I alla fall inte i Kuala Lumpur.

visst är det mycket billigare med kamera och optik i Kuala Lumpur. Jag kom hem därifrån i januari med en ef 17-40/4l och den betalade jag knappt 5000 kr för. Den inhandlades i ett köpcentrum som heter Sg. Wang Plaza. Butiken heter Syarikat Boeing Electronics. Jag träffade en fotograf där nere och han rekomenderade den här butiken.

Mvh

Micke

micke d skrev:
visst är det mycket billigare med kamera och optik i Kuala Lumpur. Jag kom hem därifrån i januari med en ef 17-40/4l och den betalade jag knappt 5000 kr för. Den inhandlades i ett köpcentrum som heter Sg. Wang Plaza. Butiken heter Syarikat Boeing Electronics. Jag träffade en fotograf där nere och han rekomenderade den här butiken.

Mvh

Micke

Tyvärr har malaysiapengen skjutit i höjden sedan januari. Då stod den i omkring 1,80 vill jag minnas, och nu är det väl drygt 2 kr.

Vill annars också rekommendera Boeing. Har två objektiv från den affären i min arsenal, båda inköpta till ca 2/3 av svenskt pris (men till gamla kursen). Visst kunde jag ibland hitta billigare på annat håll, men det var antingen "grey market" eller också hade säljarna vissa problem med att fylla i garantisedel. På Boeing gick det helt smärtfritt, något jag är själaglad över idag då ett av objektiven nu faktiskt är inne på reparation. Boeing var också den butik med det största utbudet jag kunde hitta i KL, och då är den ändå inte stor jämfört med vad man kan hitta i andra sydostasiatiska städer.

Annars, om man kan tänka sig grey market eller begagnat så fanns det en väldigt trevlig och mysig liten minibutik i Pudu Plaza som heter YL Camera Service ([email protected]). Snappade upp på Malaysias motsvarighet till fotosidan att det tydligen är en liten favorit bland de lokala där nere.

/Svante

Tjena

Ar just nu i Sg. Wang Plaza(BB plaza) pa plan 3
och har nyligen kopt ett 50mm f1/4 samt en
Sandisc Extreme III for ca 3000 kr

Kollade priset pa cyberphoto och dar gick bada for 4500 kr

Helt ok enl mig!

Enda problemen tycker jag ar att dom inte oftast har sa mkt olika typer av objektiv i butikerna
skulle vilja ha ett battre utbud

Samt att jag inte satt en enda Sigma glugg overhuvudtaget letar efter 50-500mm eller 10-20mm

Mvh
Nicklas

Kolla på http://www.photomalaysia.com/. Där finns massa nyttig information. Gå in på forumet och fråga.

Tror inte Sigma säljs i Malaysia, faktiskt. Men Tokina finns nog. Kanske Tamron också?
Sant att utbudet inte är det bästa. Men det är bara att knata runt och leta i de olika shoppingmallen.

Annars, från Sg Wang är det rimligt gångavstånd till Pudu Plaza. Testa gärna den lilla butiken YL Camera Service. FT-S1, 1st floor, pudu plaza, jalan landak, off jalan pudu, 551 00 Kuala Lumpur. Inte många kvadratmeter stor, men fullsmäckad med Canon och Nikon optik. Nytt och begagnat. Killen som står i butiken heter Desmond och det brukar sitta ett gäng fotoglada kineser inne i butiken i en sorts samvaro.
Fast där får du förstås ingen internationell garanti, men butiken är kul och värd ett besök i sig!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar