Annons

Köpa objektiv från Holland

Produkter
(logga in för att koppla)

Wreckdiver

Aktiv medlem
Då de svenska butikerna inte har några intressanta gluggar i lager så får man vända ögonen utomlands, och jag har hittat en Holländsk butik som har de saker jag vill ha i lager.

Nu till min fråga:
Läggs det till moms och sådant på köp därifrån ?

Någon som har erfarenheter av att handla därifrån (Holland) samt VET om det läggs på någon skatt/moms/tull eller liknande på slutpriset (från butiken).


Jag vill inte betala en massa pengar och sedan få punga ut med mer än vad det skulle ha kostat att köpa varorna här i Sverige.

Vore väldigt tacksam för svar så jag kan beställa så fort som möjligt.
 
www.tullverket.se eller tull.se känns som en bra informationskälla ;)

"Om du beställer varor via Internet från ett annat EU-land räknas det som inrikeshandel. Du behöver inte betala någon tull och momsen betalar du i avsändarlandet. Om du beställer varor från ett land utanför EU, från ett så kallat tredje land, måste du betala både tull och moms."

eller så kan man fråga på ett forum o låta någon annan finna informationen :p
 
Wreckdiver skrev:
Då de svenska butikerna inte har några intressanta gluggar i lager så får man vända ögonen utomlands, och jag har hittat en Holländsk butik som har de saker jag vill ha i lager.

Nu till min fråga:
Läggs det till moms och sådant på köp därifrån ?

Någon som har erfarenheter av att handla därifrån (Holland) samt VET om det läggs på någon skatt/moms/tull eller liknande på slutpriset (från butiken).


Jag vill inte betala en massa pengar och sedan få punga ut med mer än vad det skulle ha kostat att köpa varorna här i Sverige.

Vore väldigt tacksam för svar så jag kan beställa så fort som möjligt.

Normalt sett betalas moms och andra skatter lokalt i det land man handlar i när det gäller EU, så svaret är generellt sett nej det läggs inte på moms eller tull.
 
fridhamre skrev:
"Om du beställer varor via Internet från ett annat EU-land räknas det som inrikeshandel. Du behöver inte betala någon tull och momsen betalar du i avsändarlandet. Om du beställer varor från ett land utanför EU, från ett så kallat tredje land, måste du betala både tull och moms."

eller så kan man fråga på ett forum o låta någon annan finna informationen :p

Tack för klargörandet. Visste inte om de var med i EU eller inte.

casting skrev:
Normalt sett betalas moms och andra skatter lokalt i det land man handlar i när det gäller EU, så svaret är generellt sett nej det läggs inte på moms eller tull.

Tackar för infon. Nu skall det beställas...
 
Hej,

Vad heter butiken, och var ligger den? Eller är det en nätbutik? Ska snart till Holland...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.