Annons

Köpa Nikon d70 i Tyskland

Produkter
(logga in för att koppla)

Memmmelie

Aktiv medlem
Funderar på att köpa en Nikon d70 inom en snar framtid, men snart ska jag åka till Lübeck. Har hört att det finns en stormarknad som heter Cittimarkt där de har en väldig massa teknikprylar. Är det någon som vet vad en d70 kostar i Tyskland, och har någon erfarenhet om hur det är med garantier och så? är ju lite surt om man måste åka dit med den ifall det blir något fel. Är det värt att köpa den lite billigare där i så fall, eller ska jag satsa på att köpa den i Sverige?
 
Nikon i Tyskland

I Lubeck finns ett företag som ligger brevid Cittimarket som heter MediaMarket. Dom säljer en
massa elekronikprylar och är seriösa.

Adress dit är
www.mediamarkt.dk
Vet ej hur det fungerar med garanti osv.

Mvh
Robert
 
Memmmelie skrev:
Är det värt att köpa den lite billigare där i så fall, eller ska jag satsa på att köpa den i Sverige?

När jag var på Cittimarkt i Lübeck senast så hade dom mest sprit, öl och vin i överflöd. Några kameror såg jag inte till. Men det är mycket möjligt att det ligger en mediamarkt (tysklands Siba/Elgiganten) intill.

Huruvida Mediamarkt är billia på kameror, om dom ens har D70 (Siba har ju inte D70 t.ex), vet jag inte. Men sist jag var i tyskland verkade priserna vara ungefär som här hemma. Däremot finns det en och annan tysk webbutik som pressat priserna lite.

Så länge du köper din kamera i europa så verkar garantin gälla, men köper du från USA måste du skicka tillbaka kameran vid service.

Jag tror inte att du tjänar något nämnvärt på att handla D70 i butik i tyskland, kika istället på de halvbilliga svenska Scandinavianphoto, eller Cyberphoto.

//
 
jag menade mediamarkt, men kom inte ihåg vad den affären hette så då fick jag ju skriva cittimarkt för att kanske nån skulle fatta var jag menade....
 
Tittade lite på mediamarkts hemsida och dom verkar tyvärr inte ha någon D70. Den ända Nikon kameran som dom verkar ha är en Coolpix 3200.
 
Inte alls omöjligt att de har kameran i affären, även om den ej finns på deras hemsida. Var i somras inne i en Mediamarktbutik, visserligen i Polen men ändå (samma kedja). Där fanns den iaf till försäljning.
 
Guenstiger fungerar ungefär som Pricerunner och där kan du hitta bästa tyska pris. Tänk på att många nätbutiker som säljer billigt inte exporterar samt erbjuder butiksgaranti istället för orginalgaranti.
http://www.guenstiger.de/
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.