Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Köpa Manfrotto 055 PRO B i USA?

Produkter
(logga in för att koppla)

jackt

Aktiv medlem
Hej

Jag skall åka till Usa i September och tänkte gå förbi B&H och köpa lite saker. :)

Har funderat på ett Manfrotto 055 PRO B stativ med 488Rc2 eller 4 kulled. Men jag hittar inte stativet på deras hemsida, har det ett annat namn i Usa eller säljs det inte där?
Vad finns sådana fall för något som är jämförbart med 055 PRO B. Jag vill ha ett högt då jag är lång.

/Thomas

Jo, jag såg att de har ett annat namn. Och ser att det finns 055:er, men ingen "PRO B" vad jag kan hitta.

Eller skall man satsa på ett 055 MF4 istället? Det är dock dyrare. Men man sparar inte så mycket på att köpa där ser jag, ett 055 MF4 kostar ca 2650kr i på B&H och CyberPhoto tar 2720kr för det.

/Thomas

När jag var på B&H i maj/juni skiftet så hade de inga "vanliga" Manfrotto stativ överhuvudtaget alla var av den nya versionen med xxx-fiber istället för stål. (xxx skriver jag för att om det är normalt kolfiber blir jag lite tveksamm, de var inte SÅ mycket lättare...)
Dock fanns 055 både med 3 och 4 ben sektioner och det tror jag inte jag har sett tidigare i sverige. (Jag var egentligen inte intresserad men råkad passera stativen i väntan på en ledig säljare.)

Ok. Då får jag se när jag kommer dit vad som finns. Det kanske finns något erbjudande just då som kan vara bra.

Kanske skall satsa på att köpa objektiv istället. Där kan man ju tjäna rätt mycket. :)

Tack för hjälpen.

/Thomas

Stativet har andra produktbetäckningar i USA.
Betäkningarna hittar du på Manfrottos hemsida.

Det är inte mycket att spara på dessa articklar.

/Jesper

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar