Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Köpa mätglas o dyl i Stockholm
- Trådstartare jimh
- Start datum
Hur funkar det förresten med sprutor på apoteket? När jag försökte köpa sist så visste biträdet inte om något annat än oralsprutor för Alvedon. Men de är bara på 5 ml.
Visst måste det väl gå att köpa riktiga doningar? Jag skulle helst vilja ha kanylerna också.
När man läser läkemedelsverkets författning i frågan verkar det ju inte som om det skall vara helt omöjligt i alla fall.
Man kanske måste ta på sig fotokläderna och åka till Malmö? De har väl sån där gratisutdelning till narkomaner?
Visst måste det väl gå att köpa riktiga doningar? Jag skulle helst vilja ha kanylerna också.
När man läser läkemedelsverkets författning i frågan verkar det ju inte som om det skall vara helt omöjligt i alla fall.
6 § Vid detaljhandel med sprutor eller kanyler skall säljaren för att i största möjliga utsträckning kontrollera att de inte kommer att användas vid missbruk ålägga köparen att styrka sitt behov av varorna, t. ex. genom att recept från behörig receptutfärdare företes.
7 § Vid försäljning av sprutor eller kanyler för tekniskt, vetenskapligt eller annat jämförligt ändamål skall den som förestår verksamheten eller dennes ställföreträdare underteckna en skriftlig rekvisition på varorna. Av rekvisitionen skall framgå för vilket ändamål varorna inköps.
Man kanske måste ta på sig fotokläderna och åka till Malmö? De har väl sån där gratisutdelning till narkomaner?
Förmodar att jag får vända mig till ett större apotek helt enkelt. Riktigt grova kanyler, typ blodgivning/hästmedicin borde ju knappast gå att missbruka? Sprutorna skulle jag helst vilja ha i storlek runt 10-15 ml, men då kanske inte hästkanylerna passar? 250 ml är helt klart overkill, då kan jag lika gärna mäta med Colaflaskor
Ingen som vet något om butiker för den lille kemisten i övrigt?
Björn, prylarna skall användas för fotokemi såklart
Ingen som vet något om butiker för den lille kemisten i övrigt?
Björn, prylarna skall användas för fotokemi såklart
catdubh
Medlem
Testa www.vwr.com (tidigare merckeurolab). De har ett oändligt stort utbud av laboratorieutrustning.
hasse_f
Ny medlem
För att få köpa kanyler och sprutor på apoteket behöver du en läkarordination, som skrives på en särskild blankett "förbrukningsvaror för diabetes" el. dyl. Jag tror inte att apoteket tar någon hänsyn till kanylkaliber, storlek på spruta osv men du kan ju fråga.
Jag skulle tro att du är bättre betjänt av en s.k. sårspruta. Det är rejäla doningar som egentligen bara skiljer sig i fattningen där man normalt sätter en kanyl. Används till att spola sår, katetrar (urin-) mm. Borde inte krävas recept för detta.
Jag skulle tro att du är bättre betjänt av en s.k. sårspruta. Det är rejäla doningar som egentligen bara skiljer sig i fattningen där man normalt sätter en kanyl. Används till att spola sår, katetrar (urin-) mm. Borde inte krävas recept för detta.
Pupillen
Aktiv medlem
Har du tänkt på sprutor till bläckrefill, de är i rätt storlek men mätnoggrannheten är kanske för dålig för dina behov.
Annars har http://www.makab.se/index.html ett rätt bra sortiment av kemiutrustning.
Annars har http://www.makab.se/index.html ett rätt bra sortiment av kemiutrustning.