Erik Schalin
Aktiv medlem
Skall se om jag kan kolla upp det under dagen.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
....... The settings panel does not automatically appear when you open; you have to click the gear wheel in the upper right hand corner of the import w.........
Gear Wheel vet jag inte vad det är för ngt.
Geer wheel är kugghjulet för inställningar uppe i högra hörnet på importrutan.
Jag tycker det är skit att man i förenklingssyfte för nybörjare tar bort möjligheter som vi haft tillgängliga i snart 10 år. Borde åtminstone kunna välja hur interfacet ska se ut med fler funktioner för avancerade användare.
Jag hoppas Adobe ändrar den här importdialogen snarast!
mmmmmm Har jag ett kugghjul i LR4 i Windows 7?Kugghjul
mmmmmm Har jag ett kugghjul i LR4 i Windows 7?
Får väl kolla ikväll...
Maila och klaga. Är det tillräckligt många som mailar så händer det nog....Jag hoppas Adobe ändrar den här importdialogen snarast!
Förstår jag rätt? Genom att en gång för alla göra en inställning via kugghjulet så får man en importfunktion som ser ut som den gamla? Känns inte som nåt jätteproblem, eller har jag missförstått något?
De har tagit bort funktioner. Det går inte längre att flytta filer vid import, man ser inte filträdet längre, vilket väl går att leva med, men ökar risken att man lägger bilder på fel ställen. Man ser inte filnamnen utan att hovra över bilden och dessutom kan man inte köra eject automatiskt om man t ex har många kort att importera bilder från. Byter man namn på filerna, vilket jag alltid gör, så ser jag inte längre hur namnbytet kommer att se ut innan import. Och säkert något mer jag missar.Förstår jag rätt? Genom att en gång för alla göra en inställning via kugghjulet så får man en importfunktion som ser ut som den gamla? Känns inte som nåt jätteproblem, eller har jag missförstått något?
Nej, så är det inte.
Genom att gå in i inställningarna (kugghjulet) får du tillgång till ytterligare alternativ för import. Dock saknas flera alternativ som funnits med i Lightroom tidigare, bland annat möjligheten att se hur sökväg och filnamn ser ut innan man startar importen, för att man ska vara säker på att bilderna hamnar där man tänkt sig.
Föreslog en egen tråd redan igår och jag tycker det är lite förvånande att inte fler reagerat på uppdateringen här på fotosidan. Läser man i andra trådar så är ju uppdateringen (importfunktionen) nästan en katastrof.