Annons

Köpa KM 7D i Tyskland.

Produkter
(logga in för att koppla)
Nej, jag beställde min D7D från Pixxass.de och det tog 3 dagar innan den kom fram till Sverige. Ja, så tog det 4 dagar till innan jag fick den eftersom Posten... ja de är ju Posten.

Fanns kameran på lagret när du beställde?
 
Jag har för mig att båda artiklarna fanns i lager när jag beställde. Jag minns dock inte med säkerhet, det var ju ett tag sedan...
När jag kollar deras sida nu så är det faktiskt "short delivery period" på vertikalgreppet vilket skulle kunna förklara en viss fördröjning men det är fortfarande katastrofalt uselt att de inte har sagt det till mig.

Dessutom så skrev de ju i sitt första svar att grejerna ska skickas på måndag, för tre veckor sedan nu. Bevisligen så skickade de inte och har inte meddelat någon anledning heller.

Fast det är klart: det är ju inte en lika stor angelägenhet att leverera en vara som är betald i förskott...
 
Nu har även topvisionshops senaste besked om leveransdatum passerats.
Jag har bränt iväg ett nytt mail... Den här gången bad jag de förklara vad som gått fel i just det här specifika ärendet då deras tidigare svar mest har känts som standardsvar.
 
Nä - Topvisionshop verkar knepiga, hoppas det fixar sig! Jag var också på G att beställa ett 18-50 därifrån, men avbröt när de inte svarade på frågor över mailen. Om de inte är benägna att svara kunderna före ett köp, så lär de väl vara 10 gånger sämre efter, om nåt skulle strula.

/Per
 
Gissa vad? Nu sitter jag med kameran bredvid mig! Trot eller ej.
Det tog bara en och en halv månad!
Tyvärr dröjer vertikalgreppet ytterligare...
 
månadens Tips...

www.digitalo.de

!!!

796 euro för 7D huset,, ruskigt billigt..

jag meila dom för 2 veckorsen om kameran då den inte fanns i lager, dom svarade efter 4 timmar !! och sa att det kunde ta ca 5 dar innan dom skulle få den i lager. jag beställde direkt. fick kameran INOM fem dagar till sverige !!! och Cash on delivery dvs betala vid dörren, snacka om service.. totalt pris för mig blev 7975kr inkl frakt inte många som slår det.
 
Fribbe skrev:
Gissa vad? Nu sitter jag med kameran bredvid mig! Trot eller ej.
Det tog bara en och en halv månad!
Tyvärr dröjer vertikalgreppet ytterligare...

Jag trodde inte att dom skickade till sverige, när jag har kollat på deras sida så verkar det som om dom bara skickar till tyskland( Går inte att välja land när man fyller i blanketten)

/jari
 
Per skrev:
Nä - Topvisionshop verkar knepiga, hoppas det fixar sig! Jag var också på G att beställa ett 18-50 därifrån, men avbröt när de inte svarade på frågor över mailen. Om de inte är benägna att svara kunderna före ett köp, så lär de väl vara 10 gånger sämre efter, om nåt skulle strula.

/Per
Kan de tillräckligt mycket utrikiska för att ens våga sig på att svara? Jag har blandad erfarenhet av tyskar och fransmän; är det inte perfekt skrivet på deras eget språk så åker mailet <delete>.
 
tannler skrev:
Kan de tillräckligt mycket utrikiska för att ens våga sig på att svara? Jag har blandad erfarenhet av tyskar och fransmän; är det inte perfekt skrivet på deras eget språk så åker mailet <delete>.

Jag brukar göra en översättning med Babelfish bara och lägga överst i mailet. Sen har jag engelska längst ner för säkerhetsskull
 
Jo, Topvisionshop skickar till hela Europa.
På deras förstasida väljer man vilket land det ska skickas till (ner till höger).
Man får utgå ifrån att ett företag som skickar internationellt kan läsa/skriva internationellsiska (engelska) och de svaren som jag fått har varit på korrekt engelska om än oftast för sent.
 
Att alla företag som gör internationella affärer kan kommunicera obehindrat på ett begripligt "standarspråk" är en nåd att stilla bedja om.

Min erfarenhet är det motsatta - att inte ens företag med den absoluta lejonparten av sin volym utanför sin hemmamarknad klarar av det. Skräckexemplen är de asiatiska företagen, särskilt de japanska, men romanska länder har också problem. I germanska länder är problemet mindre.

Sverige är lite unikt i och med att, i stort sett, hela befolkningen klarar engelska mycket bra - tack vare det oerhört lyckade beslutet att texta utländska filmer på bio och TV - i stället för att dubba rösterna som i resten av världen. Vi har tränat språk sedan födseln - andra länder har det inte - vilket avspeglar sig i förmågan att kommunicera över gränserna.
 
Cash On Delivery

Det verkar som om varor kommer snabbast om man väljer "cash on delivery" som betalningsmetod. Undrar bara om det blir dyrare på det sättet.. Verkar som om technikdirekt.de inte har "cash on delivery". Någon som vet om Pixxass.de har det?
 
Re: Cash On Delivery

Anders.Student skrev:
Det verkar som om varor kommer snabbast om man väljer "cash on delivery" som betalningsmetod. Undrar bara om det blir dyrare på det sättet.. Verkar som om technikdirekt.de inte har "cash on delivery". Någon som vet om Pixxass.de har det?
Jepp, det har dom.
 
Mina frågor så som jag vill veta det här.
Så jag får ett ordentligt svar ihopsatt.

Jag funderar på att köpa Konika Minolta 7D

Och hört att Expert har med KM en kampanj om 7D.
Dom köper min kamera med mitt lilla objektiv för 3000 kr och jag får köpa loss 7D som igentligen kostar 8895 kr. för då 5895 kr. Svensk manual och inställningar.

Men då loosar jag min analoga Minolta Dynax 4 med 28-80 objektiv.Men mitt stora objektiv på 100-300 behåller jag då och ska passa
med 7D.

Hur bra är det Objektivet då med 7D.

Följer det med minneskort i sverige och hur stort är det då? Vad kostar ett sånt i Sverige till 7D

Kan det bli billigare pris i tyskland?
Och vilken sida bör jag då välja?

Vad är priset i tyskland för en 7D nu. Jag har hört om en 5000 kr för en sådan utan objektiv.

Kan man få 7D med svenskt språk i inställningarna från tyskland och sen köpa manualen på svensk språk via
www.konikaminolta.se för 250?

Kan ni skicka svar till min mail som finnes på min sida? Annars kollar jag här så småningom.
 
KM 7D

För 10 minuter sedan droppade Experts
annons in genom brevlådan. Deras kampanj
säger:
Du får kr 3000:- för din fungerande kamera
vid köp av KM 7D med objektiv !
Priset blir alltså kr 5995:- OTROLIGT
Jag som köpte min KM 5D för en vecka sedan
för kr 6200:-
 
Jag har hållit ett öga på den tyska marknaden ett tag och noterar att några av återförsäljarna de senaste tiden tagit bort D7D ur sortimentet. Hos två fanns ett hopplockat kit ( hus & 18-70 objektivet ) kvar, men inte enbart huset. Lägsta priset på huset verkar ha stagnerat runt €630 och det känns som om nya D7D snart kommer att vara ett minne blott.

Jag kommer att hämta min D7D på lördag. :D
 
I butik pâ stan här i Tyskland kostar en D7D 680 euro och en D5D kostade igâr 549 euro.
Bâda priserna inkl 18-70mm.
 
Re: KM 7D

matti hiltunen skrev:
För 10 minuter sedan droppade Experts
annons in genom brevlådan. Deras kampanj
säger:
Du får kr 3000:- för din fungerande kamera
vid köp av KM 7D med objektiv !
Priset blir alltså kr 5995:- OTROLIGT
Jag som köpte min KM 5D för en vecka sedan
för kr 6200:-

Du kan köpa en engångskamera och lämna för att få ut rabatten, står inget om vad det skall vara för kamera, bara att den skall fungera.
 
Det där lät rätt så intressant.

Men då min kamera är problem med då och då, men fungerar då den fungerar så vill jag byta in den.

Skadad i gängningen i kamerahuset, luckan för filmrummet går ej att öppna ibland i kamerahuset, trög on/off knapp och trög AF/MF knapp.

Mitt lilla (28-80) objektiv´s gängning är skadad.
Men mitt 100-300 objektiv är felfritt som jag kan använda till 7D

Finns det nån som har nåt emot 7D?

Eller ska jag köpa den?

Min kamera (Minolta Dynax 4 med 28-80 objektiv) det jag ska byta in är inte ens värd 900 kr nu.
 
KM D7D för 5.995:-

Rotade runt i pappersåtervinningen och hittade erbjudandet.

Har ringt runt till några Expertbutiker och ingen kan leverera en KM D7D!

Expert väntar på leverans från Konica Minolta så detta vågar jag inte vänta på eftersom jag ska hämta mitt hus i morgon (fredag) för 6.875:- utan inbyte.

Betalar hellre en "tusing" extra än står där med lång näsa utan kamera.

Naturligtvis är huvudkontoret stängt nu (17:15) men de har telefontid 08:00-16:45 och tel nr 013-288600.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.