Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Köpa KM 7D i Tyskland.

Produkter
(logga in för att koppla)
fick mitt objektiv från technikdirekt igår, sparade en 1000lapp mot "svenska priser".
det blir mycket brännvin för de pengarna....
....och nu är det lördag!
 
Så vad är det billigaste tyska internetvaruhuset?
Någon som har nåt bra tips?
Nu har jag jobbat extra tillräckligt mycket för att känna mig beredd på att slå till...
 
interior skrev:
Enligt pricerunner är det topvisionshop.de . 859 euro.
Jag tror dock jag läst att topvisionshop inte skickar till Sverige (utan bara Tyskland, Österrike och Luxemburg). TECHNIKdirekt.de (999€ för 7D-hus) har jag hört så mycket gott om nu. Det verkar vara de och pixxas.de (928€ för 7D-hus) som gäller. TECHNIKdirekt.de har betydligt fler prisvärda paket att välja på. 20€ i frakt, mot pixxas 24€.
 
Senast ändrad:
Men nu ser jag att Digitalpear.de säljer 7D-huset för bara 874€ OCH skickar till Sverige... Åh så tråkigt att de bara säljer paket med KIT-objektivet på 28-100mm! Men för mig som tar ett väl stort steg med det här kameraköpet är det kanske ett vettigt val.

TD: 7D + Sigma 18-50 + Sigma 55-200 + CF 1 GB + frakt: 1289€ (11917 SEK)
DP: 7D + Sigma 28-100 + CF 1 GB + frakt: 1052€ (9725 SEK, under 10k!)
 
Hurra!

I förmiddags beställde jag äntligen min Dynax 7D från technikdirekt.de..

Jag valde slutligen paketet med KMs 28-100-objektiv (eftersom de två Sigma-objektiven, 18-50 och 55-200, visade sig ha fått från och till riktigt dålig kritik på fotosidans behjälpliga recensions-avdelningen. 28-100-objektivet verkar mer välbyggt, tillförlitligt och är förhoppningsvis en duglig utgångspunkt). Även ett CF Ultra II 1 Gb minneskort ingår.

Detta kostar mig 1171€ inkl frakt. 10817 sek.
Att jämföra t.ex. med 13921 sek på cyberphoto.se.
Eller Expert ett par kvarter bort: över 16000?
(...eller 10530 på pixxas.de)

Nu får jag hela paketet till ett pris lägre än för bara 7D-huset i Sverige (11293 är billigast? Digicom)

En man på Ziegers KM-verkstad sa att deras garanti och service inte påverkas av var kameran är köpt.

(Att köpa via digitalpear.de verkar för övrigt, efter lite efterforskning, vara lite vanskligt)

Så om nu kameran faktiskt dyker upp fungerande och jag lyckas skriva ut den engelska manualen så är jag helnöjd. Möjligen kommer jag sakna 5Ds mindre storlek.

Stort tack för alla trevliga svar här i forumet.. Och för den nyttiga information som redan fanns tillgänglig på fotosidan! Det här är ett bra ställe.
 
Senast ändrad:
Ska beställa på Måndag... Hatar verkligen att vänta :)
Kommer bli från pixass för min del med, cash on delivery, återkommer garanterat :D
 
Trevligt att man kan köpa kameran så billigt i Tyskland - jag köpte min hos Cyberphoto - trygghetsnarkoman kanske...
MEN varför gäller inte motsvarande för objektiv? Där kan jag inte hitta något fördelaktigt alls prismässigt, någon annan som gjort det?
 
folkezon skrev:
Trevligt att man kan köpa kameran så billigt i Tyskland - jag köpte min hos Cyberphoto - trygghetsnarkoman kanske...
MEN varför gäller inte motsvarande för objektiv? Där kan jag inte hitta något fördelaktigt alls prismässigt, någon annan som gjort det?

Kollade bara lite kvickt på Tamrons 28-75 som är en riktigt najs glugg, 1000:- billigare nästan, med dyraste frakten. Det är väl rätt okej på ett objektiv för 4000 i vanliga fall? (3200 från pixass med frakt).

Problemet med objektiv är väl som jag ser garantin, i vissa fall, jobbigt om man måste skicka till Tyskland ifall något är fel.
 
Sådär, då var älsklingen hemma :)
Beställde på helgen och hade den på onsdagen. Betalade C.O.D och fick reda på beloppet när jag ringde UPS. Mycket smidigt :) (Totalpriset blev 8977:- för enbart hus inkl frakt).

Om nu bara batterier kunde laddas...

PS. Kameran sitter som en vante :D
 
folkezon skrev:

MEN varför gäller inte motsvarande för objektiv? Där kan jag inte hitta något fördelaktigt alls prismässigt, någon annan som gjort det?
Tamron SP 2,8-4/17-35 DI LD M/AF Aspherical EUR technik direct pris:3529:-
cyberfoto pris 4828:-

Tamron XR 2,8/28-75 DI M/AF
technik direct pris:3040:-
cyberfoto pris 4044:-

det blir någon 1000lapp det också!
 
Ja inte ska lycka vara långvarig... Har ett Tamron 28-75/2.8 som jag kört på min analoga ett tag och nu på senare har jag misstänkt frontfokusering. Knäpper loss en drös testbilder med 7D och givetvis hade jag rätt, frontfokuserar lite väl mycket :(
Testade med två billiga Minoltagluggar som jag fick med min Dynax 5 för några år sen och de frontar inte, tvärt emot bakfokuserar det ena och det andra vet jag inte riktigt vad det håller på med :) Men det är billiga skräpgluggar som man egentligen inte kan begära för mycket av (eftersom de inte visar samma problem som Tamronet utesluter jag kameran).
 
Re: Hurra!

Jo Javille skrev:
I förmiddags beställde jag äntligen min Dynax 7D från technikdirekt.de..
Helnöjd.

Beställde vid lunch på fredagen. På måndag kl 14.50 ligger paketet färdigt på nån terminal i Würzburg, där technikdirekt har sin adress. 30 timmar senare registreras det i Malmö. Där blir det tyvärr kvar över natten, och inte förrän på torsdagen får jag avin och kan hämta paketet här i Lund. Den yttre kartongen såg lite väl skrynklig ut, så jag bad dem anteckna det. Innanför kartongen rådde dock stort lugn.

Leveranstiden är knappast något att anmärka på. Och kameran verkar vara precis vad jag vill ha. Älskar utbudet av rattar och knappar, särskilt uppskattar jag exponeringskomp.-ratten.
 
Har äntöligen beställt

Ja jag menar verkligen äntligen, har sparat i nästan ett år till en D7D. Men det har alltid kommit oväntade utgifter och andra prioriteringar.

Jag beställde:
- D7D
- Sigma EX 18-50
- BW MRC UV
- BW MRC Cir.pol
- Leverans med UPS och betalning vid ankomst:

Summa: 1657 Euro eller ca 15400kr.

Det eftersom jag betalar vid dörren så är det ända jag är orolig över är att Sigmat inte finns i lager, övriga handlare verkar ha dåligt me dessa i lager. AC anger visserligen att SIGMA EX 18-50 finns i lager, men det kan vara med fel fattnig.

Ja juste det, jag valde leverans till jobbet så att man slipper passa dörren där hemma. Hoppas vara att UPS ringer och talat om på ett ungeför när det kommer så att man inte sitter i ett möte lle är på lunch...
 
Nu har det kommit!!!

Det tog nägra dagar extra eftersom Sigma Ex 18-50 inte fanns i lager. Men jag är väldigt nöjd med både AC-photo och UPS som leverantör. Eftersom jag valde cash on delivery och budet inte hade växel så bjöd jag på 3euro.


Hur lång tid tar det för batterier att bli laddat? Har redan pillat på att som går utan ström, remen är på plats. Så fort batteriet är klart så tar jag restan av dagen som komptid...
 
Re: Nu har det kommit!!!

Nome Nescio skrev:
Hur lång tid tar det för batterier att bli laddat? Har redan pillat på att som går utan ström, remen är på plats. Så fort batteriet är klart så tar jag restan av dagen som komptid...

Brukar ju vara en del paranoia runt detta med att man måste ladda ett nytt batteri extra länge men jag laddade mitt tills laddningslampan slocknade... Händer väl inte så mycket mer efter det, eller?

Ditt bör väl vara färdigladdat vi det här laget.

Lycka till!

//Larsa
 
Japp färdigladdat och sedan delvis urladdat, på laddning igen för mera användning imorgon.

Brunnsviken i eftermidags, fina höstfärger lite förstärkta med ett polfilter.
 

Bilagor

  • brunnsviken.jpg
    brunnsviken.jpg
    52.2 KB · Visningar: 477
STOR VARNING FÖR TOPVISIOSSHOP.DE!!!
Jag beställde en 7D och ett vertikalgrepp av dem fredagen den 23 September. Jag valde att betala "cash in advance" till deras bank då jag inte är hemma på dagarna och de verkade seriösa. Betalningen skedde måndagen den 26 september.
Jag fick ingen bekräftelse på ett par dar så jag skickade ett mail och frågade om man själv kunde spåra sin order. De skrev att ordern skickas på måndag (den 3 oktober).
Efter ytterligare en vecka skickade jag ett mail till då jag fortfarande inte fått något paket.
Det är nu fredag den 14 oktober och de har inte svarat på mailet trots att deras policy lär vara "svar inom 24 timmar".
Jag har alltså betalat närmare 11.000kr men har förmodligen blivit blåst.
Hur kan man göra i en sådan här situation?

Jag meddelar om läget ändras men KÖP INTE AV TOPVISIONSHOP tillsvidare.
 
Jag skickade ett nytt mail fredagen den 14:e och de svarade faktiskt i måndags och svaret löd så här:

Hello,

the ordered goods will probably leave our stocks today. We hope that they will
reach you in good condition.
We think that you will probably have it by the end of next week.
We ask you to accept our apologies for the delay in the execution of your
order and hope not to have caused you any inconvenience. We thank you in
advance for your patience.


Best regards


www.topvisionshop.com

Vi får väl se. Ska det ta nästan två veckor för en leverans från Tyskland?
Jag är skeptisk...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.