Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Köpa kamera på flygplats

Produkter
(logga in för att koppla)

jtkarlsson

Aktiv medlem
Hej.

Åker till Kanada om ett par veckor.
Vad jag förstår av de trådar somm finns, så är det inte speciellt billigt att handla kameraprylar där.

Nu är det så att jag flyger via New York / Newark på hemvägen.
Någon som kan rekommendera någon butik på flygplatsen?
Jag är ganska sugen på en EOD 350D och det vore ju inte fel om man kunde spara en slant.
Jag har ca. 5 timmar över på Newark.

jtkarlsson skrev:
Hej.

Åker till Kanada om ett par veckor.
Vad jag förstår av de trådar somm finns, så är det inte speciellt billigt att handla kameraprylar där.

Nu är det så att jag flyger via New York / Newark på hemvägen.
Någon som kan rekommendera någon butik på flygplatsen?
Jag är ganska sugen på en EOD 350D och det vore ju inte fel om man kunde spara en slant.
Jag har ca. 5 timmar över på Newark.

Under ett långt livs flygresande har jag ännu aldrig lyckats göra några riktiga kamerafynd på dom stora flygplatserna. Butikshyrorna är alltför höga för lågprisförsäljning. Det är sant att man slipper den lokala varuskatten, men den vinsten är ofta marginell.

Men kolla gärna priserna på Newark och låt oss andra veta! EOS 350D kallas för EOS Digital Rebel XT i USA. Den stora New York-butiken B&H tar bara 899 dollar för den kameran.

Shogun

dra en taxi in till stan, typ 40$ flatrate (från JFK.. osäker på newark).. kommer inte ihåg riktigt.. lämna taxin brummande, spring in o handla kamera, dra en taxi tillbaka. ta lite bilder på vägen o vips har du en ny kamera plus sköna pics från NYC - sweet as!

EDIT: Förresten.. var i kanada ska du? kan du ta dig förbi montreal så rekommenderas det starkt!

Joppe skrev:
dra en taxi in till stan, typ 40$ flatrate (från JFK.. osäker på newark).. kommer inte ihåg riktigt.. lämna taxin brummande, spring in o handla kamera, dra en taxi tillbaka. ta lite bilder på vägen o vips har du en ny kamera plus sköna pics från NYC - sweet as!

EDIT: Förresten.. var i kanada ska du? kan du ta dig förbi montreal så rekommenderas det starkt!

Jag ska till Bathurst och Dalhousie, som ligger ute på New Brunswick.
Jag gör dock stopp i Montreal både på ut- och hemresan.
Finns det bra/billiga affärer där, eller varför rekomenderas det starkt?

Joppe skrev:

Dom lär inte släppa in dig i USA när det är en mellanlandning...

5 timmar kan bli tight, inte värt att chansa!

Köp din 350D innan du åker till Kanada och ta med lite bilder hem. Vad är det för jävla inställning egentligen, att köpa kameran efter resan bara för att tjäna en tusing?

marooned skrev:
5 timmar kan bli tight, inte värt att chansa!

Köp din 350D innan du åker till Kanada och ta med lite bilder hem. Vad är det för jävla inställning egentligen, att köpa kameran efter resan bara för att tjäna en tusing?

Jag har klarat mig i fyra år med min nuvarande kamera och är inte någon direkt prylbög.
DÄRFÖR anser jag att jag nog klarar denna resa utan en ny kamera.
Nu går det väl förmodligen inte ens att jämföra bildkvalité mellan EOS 350D och min nuvarande (Olympus 2100UZ), men jag klarar mig nog som sagt en stund till.
Den där tusenlappen eller vad man nu kan tjäna kan ju läggas till ett framtida bättre objektiv som ger ännu "bättre" bilder.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar