Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Köpa kamera och objektiv utomlands

Produkter
(logga in för att koppla)
Vi är inte ens 10 milj människor i Sverige, och tänk bara på va många av oss som reser ut i vida världen, som nog är, bara en bråkdel av besökare vi har här i vårt land ......... om 10 av oss reser till USA, så är det säkert 300 Amerikanare som besöker oss .......... så näringsidkarna här hemma gnuggar nog händerna.

Hoppas du förstår poängen.

Kan även nämna att jag arbetar globalt, och har besökt 37 länder, och kan säga att priserna runt om i världen, är ganska lika ........ men fynd kan göras.

Jag undrade om någon hade erfarenhet av att Canon gratislagar grejer utan garanti som gäller i Sverige, bra att veta.
 
För en del år sedan köpte jag optik (Pentax) i Singapore och då fick man inte WW-garantin automatiskt MEN om jag åkte upp till generalagenten med kvittot etc så fick man ett där.
Antar att det kan vara så för alla kameramärken ?

Ett tips jag fick var att åka upp till generalagenten för att få deras rekommendationspris på det man vill köpa och sedan förhandla ner priset hos en försäljare med ca 10% under rek-priset, DÅ skulle man vara nöjd.

Hur det är i dag vet jag inte.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.