Annons

Köpa kamera i USA

Produkter
(logga in för att koppla)
Vid köp från utlandet, d v s utanför den fredsälskande unionen vi är med i, tillkommer alltid moms och förekommande fall skyddstullar. Filmkameror och optik är belagda med handelshinder och digitalkameror är däremot befriade från tull.

Sedan går det alltid att smuggla in kamera och optik genom att åka till USA och köpa dem. Med tanke på den paranoida värld vi lever i finns uppenbar risk att kameror inte får tas med i flygmaskinen som handbagage utan ska lämnas in för förvaring bagageutrymmet i flygplanet. Det är inte säker att flygplatspersonalen är helt ärlig, eller att grejorna tål den behandling de får på flygplatsen.
 
läste ett annat forum, där var det en kille som hade beställt en d200, han hade betalat 1203$, och fått ett automatiskt svar dagen efter. Men han fick aldrif någon kamera... Inte heller nå svar på tlf e-post eller något... Håll er borta från dom!
 
JohanSandin skrev:
läste ett annat forum, där var det en kille som hade beställt en d200, han hade betalat 1203$, och fått ett automatiskt svar dagen efter. Men han fick aldrif någon kamera... Inte heller nå svar på tlf e-post eller något... Håll er borta från dom!

Fy fan. Handla av BHPHOTO i New york, jättesnabba och inga problem med leveransen. Jag hade mina grejer på 3-4 dagar... UPS kom hem med paketet till dörren.
 
Jag tror att jag köper min D200 här i Australien istellet har får man den för cirka 12000 svenska kronor.
 
Nikon...

...har INTE world-wide warranty på sina digitalkameror.

Köper du din D200 (etc) i USA så gäller garantin BARA där. Köper du den i europa så gäller garantin BARA i europa.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.