Annons

Köpa kamera i USA

Produkter
(logga in för att koppla)
Enligt CPS definitionen så är 20D, 30D och 5D proffshus. Men som sagt, ska man vara petig så är det ju bara världsgaranti på optiken.
/Björn
 
vågar man chansa??
har en poalre som åker til usa på måndag tänkte införskaffa en 5D om allt går som det ska :)

och vad är en trippel W?
 
Dykbjörnen skrev:
Enligt CPS definitionen så är 20D, 30D och 5D proffshus. Men som sagt, ska man vara petig så är det ju bara världsgaranti på optiken.
/Björn
1D-serien vet jag att de haft goodwill på, kan tänkas att en och annan 20D slunkigt igenom, men jag skulle nog inte vilja chansa.

Tidigare har jag bara hört att det var 1D-serien som är inkluderad. Har de ändrat villkoren, eller är de bara lite dåliga på att informera om dem?
 
Dykbjörnen skrev:
Den lista jag har sett är en som finns på siten som visas när du ansöker om medlemsskap. http://www.cps.canon-europe.com/membership/proEquipmentPopup.jsp

Den är iofs lite konstig, för där verkar det som om EF 50 1.8 klassas som proffsglugg. Men men ..

/Björn


Bara för att man kan registrera ett objektiv där så innebär inte det att det har klassats som en proffs-glugg....:)

Du ska vara "professional" fotograf. Du ska ha 2 s.k. proffs Canon auto-focus hus. Och 3 L objektiv för att bli medlem.
Efter det kan du registrera alla Canon objektiv där.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.