Annons

Köpa kamera i USA

Produkter
(logga in för att koppla)

vagbod01

Ny medlem
Hej!

Fundera på en D700. Såg på en sida i USA att dom tar 700 euro för en D700. det var en sida som hette: brawn philips" [email protected] lagom skumt eller hur? Är det någon som varit i kontakt med dom förut?
 
Ja men Våge, ärligt talat är din fråga seriös? En hotmailadress, euro i stället för dollar samt under 7 000 skr för en kamera som kostar runt 20 papp.........Tänk lite själv om nu din fråga var seriös
Mvh
JB
 
Jo

Jo det fattar väl jag också! Men om jag hade tyckt det var schysst hade jag inte behövt fråga om det var nån som varit i kontakt med vederbörande!
Jag begriper ju också att det är ngt lurt med detta men ville bara höra om någon mer hade sett detta!
Men sådana svar som ditt gör ju att man som amatör drar sig för att ställa frågor till det här forumet!

Från en som varken tror sig vara , eller är ngt annat än en glad amatör!
 
Jag kan vara tydligare. Jag tror att den handlaren inte är seriös och jag tror det finns risk att du blir lurad om du överför 700€ till hans hotmail paypal ;)
 
Men sådana svar som ditt gör ju att man som amatör drar sig för att ställa frågor till det här forumet!
Förstår att du kanske inte gillade svaret. Men till saken hör att det ganska ofta kommer upp frågor kring den här typen av webb-butiker. Och det är alltid ett scam om det är fantastiskt billigt. Låter det för bra för att vara sant är det det.

Köp i kända butiker, typ Cyberphoto och liknande.
 
Jo det fattar väl jag också! Men om jag hade tyckt det var schysst hade jag inte behövt fråga om det var nån som varit i kontakt med vederbörande!
Jag begriper ju också att det är ngt lurt med detta men ville bara höra om någon mer hade sett detta!
Men sådana svar som ditt gör ju att man som amatör drar sig för att ställa frågor till det här forumet!

Från en som varken tror sig vara , eller är ngt annat än en glad amatör!

Det här har nog inte så mycket med att vara amatör att göra utan mera att förstå vad spam mail är. Alla dom mail du får med erbjudanden som inte är från avsändare du vet vilka dom är, kan du utgå ifrån att det är båg.

Det mail du har fått har säker några miljoner till fått. Att ingen känner igen det här är för att merparten får detta mail i spamlådan eller raderar det utan att läsa det, Inte för att jag kollat sidan men jag skulle kunna sätta pengar på att detta är bara båg inget annat.

Samma ska gäller på internet som i verkligheten ett erbjudande som är för bra för att vara sant är oftast just det.

/Fredrik
 
Än en gång....

Hade tänkt att lägga ner detta!

Men nu så måste jag bemöta igen! Det var inget mail jag fick! Jag ville inte heller veta om det var ngt skumt eller inte! Det fattar jag själv att det är! Det jag ville höra var om någon annan hade varit i kontakt med vederbörande!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.