Annons

Köpa kamera i USA till Amerikansk adress.

Produkter
(logga in för att koppla)

ljungen

Medlem
Ska köpa kamera till en amerikansk adress. Använder hennes visakort för att betala köpet, måste hon(hon är svensk med vanligt visakort från sverige) maila in både fram och baksida på visakortet + scanna sitt körkort? Eller räcker det eftersom hon bor i USA att skriva in siffrorna som vid vanligt köp med visakort?
Hon bor inte på något hotell utan på en fast adress.

Om man beställer med ett amerikansk kreditkort till samma adress som kortets fakturaadress, så behöver man inte göra "något extra".

/ChZ

Inte svaret på din fråga men om man beställer över en delstatsgräns tror jag man även slipper "sales tax"

Jag har just köpt en kamera till en adress i Texas med mitt svenska visakort. Jag köpte på B&H och jag fick maila/faxa in fram+baksida av visakortet till dom.

Beställer du utanför staten slipper du sales tax (ca 5-10%) och varan skickas endast till korthavarens adress. Brukar vara så..

Payman skrev:
Beställer du utanför staten slipper du sales tax (ca 5-10%) och varan skickas endast till korthavarens adress. Brukar vara så..

Vad menar du med att varan skickas endast till korthavarens adress? Jag har ju just köpt till en USA-adress med mitt svenska VISA-kort, fast jag förstår inte vad du menar riktigt! :)

Det är sales tax inom New York ja, runt 10% tror jag.. Finns den i andra stater också?

Fredrik Sundström (knoppen) skrev
Jag har just köpt en kamera till en adress i Texas med mitt svenska visakort. Jag köpte på B&H och jag fick maila/faxa in fram+baksida av visakortet till dom.

Även jag är inne på att handla från BHphoto till en amerikansk adress. Funderar på hur du bar dig åt Fredrik? Är det bara att fylla i beställnings formuläret samt skicka över fram+baksida av visakortet? Måste jag kontakta dom innan jag skickar över kop. av visakortet? Vet du hur lång tid processen tar?

Mvh Simon

storspov skrev:
Även jag är inne på att handla från BHphoto till en amerikansk adress. Funderar på hur du bar dig åt Fredrik? Är det bara att fylla i beställnings formuläret samt skicka över fram+baksida av visakortet? Måste jag kontakta dom innan jag skickar över kop. av visakortet? Vet du hur lång tid processen tar?

Mvh Simon

Tar kanske två dagar. För mig tog det längre tid för dom fick min order fel hela tiden. Jag mailade in min order med all information. Vad jag skulle ha, adress för visakortet, adress dit grejorna ska och andra önskemål.

Fick en orderbekräftelse och mailade in visakortet till verification-avdelningen, dom tog betalt efter en dag.

Sen skickade dom efter ytterligare en dag, och det tog tre dagar som utlovat på 3-day select med UPS.

knoppen skrev:
Vad menar du med att varan skickas endast till korthavarens adress? Jag har ju just köpt till en USA-adress med mitt svenska VISA-kort, fast jag förstår inte vad du menar riktigt! :)

Det är sales tax inom New York ja, runt 10% tror jag.. Finns den i andra stater också?

Skatten är 8% och det finns skatt i andra stater också. Men beställer du från B&H till en annan stat så slipper du skatten.

Det ska inte vara några problem att beställa till en USA adress och betala med svenskt Visa...däremot när dom skickar utomlands, så skickas det bara till samma adress som man har Visakortet på.

Mmm det ar ca 6% tax har i DC. NY har bland de hogsta sales taxen :)

Vad jag menade med shippingen ar att dom brukar inte vara sa fortjusta med i att skicka till en annan adress an det som kortet ar registrerat till. Dvs om du bestaller den med ditt Svenska kort..med adress i Sverige, vill dom garna skicka den dit. Sa ar inte alltid fallet men manga ggr :)

Vill dom inte det sa hor dom nig av sig ;)

Payman skrev:
Mmm det ar ca 6% tax har i DC. NY har bland de hogsta sales taxen :)

Om sales tax (Kalif har högre - här är den 8,25%).

Du slipper sales tax om du köper över delstatsgränser *under förutsättning att* det företag som du köper från *inte* bedriver verksamhet i den delstat dit varan levereras. Ex B&H finns inte i CA, därför tar de inte ut sales tax om jag beställer. Calumet har flera butiker här. Därför tar du ut *Kalifornisk* sales tax om jag beställer från derast postordercenter i Illinois.

Sen vill skatteverket här (Kaliforniens dvs) att man ska ta upp postorderköp från andra delstater i deklararationen så att man kan betala sales tax i efterhand. Undrar hur många som gör det :)

Tack för alla svar.

Köpet är klart och på väg hem till henne. Det blev en hel del. Nu är det bara till att beaställa fler gånger.

ANNONS