Annons

Köpa kamera i Hongkong

Produkter
(logga in för att koppla)
Re: Menyer

Patric Söderström skrev:
Har köpt en hel del Nikon prylar i Hong Kong. Både en D70 och en D200 MED svenska menyer och en del gluggar…. Skicka ett PM om du vill ha en bra kontakt som jag använder där borta. Inte den billigaste kanske, men en som jobbar seriöst och inte grå importerar. Priset är betydligt läge än hemma i sverige. Vet att garantin inte gäller på husen i Sverige. Bor inte hemma i Svedala för den delen och är i Hong Kong minst 2-5 gånger per månad, så för mej är inga garantijobb några problem. Har dock ej behövt det heller, Peppar Peppar!!!

P.S Är i Hong Kong igen den 22/10 om du vill ha assistance....

Jag är intresserad av lite grejer, har skickat PM
 
summa sumarum, om någon köper en kamera utanför öststats svergie så kan man inte få den servad här innanför järnridån eller ?
 
Garanti på optik från Hon Kong

För att få slut på alla spekulationer om huruvida garantier på objektiv köpta i Hong Kong gäller här hemma i Sverige keller ej kan jag meddela att det är 1 års garanti på alla Nikons gluggar köpta i Hong Kong och Nikon Nordic i Solna tar emot garantiåtaganden under förutsättning att du har kvitto från inköpsstället i Hong Kong. Jag pratade med Nikon om detta idag 12/1.

Tommy Hansen
 
Iofs en Nikontrån, men någon kanske vet hur det fungerar med Hong Kongköpta objektiv från Pentax?

Det ska fö finnas ett område nära Hong Kong, som också har bra skatteregler. Någon som vet var, och hur priserna ser ut där?
 
Rodney skrev:
summa sumarum, om någon köper en kamera utanför öststats svergie så kan man inte få den servad här innanför järnridån eller ?

Börja med en kurs i svenska språket.
Innan man gnäller kanske man bör klara av att stava till landet man bor i.
 
FILM) (ulltand skrev:
Iofs en Nikontrån, men någon kanske vet hur det fungerar med Hong Kongköpta objektiv från Pentax?

Det ska fö finnas ett område nära Hong Kong, som också har bra skatteregler. Någon som vet var, och hur priserna ser ut där?

Det skulle i såfall vara Macao men jag tror inte...observera..tror inte det är billigt där eller att det finns professionella fotoaffärer. Har iallafall aldrig hört någon fotoentusiast som någonsin köpt där.
Mvh Thomas
Angående Pentax(glömde) har de med all säkerlighet samma villkor som Canon/Nikon m.fl...vore konstigt annars tycker jag men du kan väl ringa ett Pentax-service-ställe och höra efter. (eller maila)
Mvh Thomas
 
Gunnar D skrev:
Börja med en kurs i svenska språket.
Innan man gnäller kanske man bör klara av att stava till landet man bor i.

Personliga påhopp är onödigt!

Skaffa dej ett liv istället för att gnälla på andras stavning!

/K
 
Min bror som jobbar i Peking tog hem ett Nikon 70-200VR åt mig för ett par månader sen. Priset där var ca. 11500 Skr. Först var priset lite lägre men det steg (ca.900Skr) när han var tvungen att betala extra för den internationella garantin. (som man plötsligt måsta ha.). Men billigt hur som helst! /Tom
 
det mesta av mina erfarenheter är redan nämnda. Se till att handla i mongkok området, undvik kowloons turistkvarter där nästan alla är rufflare. Wing shing är bra. Köpte ett sigma 70-200 för 5000 där. generellt verkar det vara ca 25-30% billigare där så har man möjlighet att lyfta moms är det inte värt att handla.
 
Linkan skrev:
det mesta av mina erfarenheter är redan nämnda. Se till att handla i mongkok området, undvik kowloons turistkvarter där nästan alla är rufflare. Wing shing är bra. Köpte ett sigma 70-200 för 5000 där. generellt verkar det vara ca 25-30% billigare där så har man möjlighet att lyfta moms är det inte värt att handla.

får hem en Nikon 85/1,4 snart. 6200kr med dagens kurs. Halva priset är inte så tokigt.

/K
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.