Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Köpa från usa

Produkter
(logga in för att koppla)
Fundera på att köpa en systemkamera från usa.
Tänkte kanske att min syrra köper den (hon bor i USA) och skickar den till mig.
Då borde där inte tillkomma någon tullavgift eller hur är det? någon som vet hur det funkar?

MVH
Marcus

Fundera på att köpa en systemkamera från usa.
Tänkte kanske att min syrra köper den (hon bor i USA) och skickar den till mig.
Då borde där inte tillkomma någon tullavgift eller hur är det? någon som vet hur det funkar?

MVH
Marcus

jo, det blir tull och moms som vanligt, men ni kan ju bluffa och skicka det som gåva eller nåt och hoppas det inte upptäcks. Glöm inte att du inte har garanti på i vart fall Canon i Europa på grejer köpta i USA. Oavsett om det står världsgaranti i papperen i lådan.

jo, det blir tull och moms som vanligt, men ni kan ju bluffa och skicka det som gåva eller nåt och hoppas det inte upptäcks. Glöm inte att du inte har garanti på i vart fall Canon i Europa på grejer köpta i USA. Oavsett om det står världsgaranti i papperen i lådan.

Jo men det borde då inte vara några problem hon är gift och tänker stanna i USA

Jo men det borde då inte vara några problem hon är gift och tänker stanna i USA

Inga problem med tull och avgifter om din syra skickar det ett vanligt packet Se till att hon packar allting i en vanlig lada. Nar det galler garanti sa ska det inte vara nagot problem om grejorna har varldsgaranti, har varit i kontakt med Canon angaende detta. Se till att du far ett kvitto. Dom flesta objektiv har varldsgaranti. men nar det galler systemkameror sa har bara proffskamerorna varldsgaranti, tyap Canon 5D Mark II och hogre. Ursakta bokstaverna, ar i USA just nu och dom har inte samma layout pa keyboarden.

Inga problem med tull och avgifter om din syra skickar det ett vanligt packet Se till att hon packar allting i en vanlig lada. Nar det galler garanti sa ska det inte vara nagot problem om grejorna har varldsgaranti, har varit i kontakt med Canon angaende detta. Se till att du far ett kvitto. Dom flesta objektiv har varldsgaranti. men nar det galler systemkameror sa har bara proffskamerorna varldsgaranti, tyap Canon 5D Mark II och hogre. Ursakta bokstaverna, ar i USA just nu och dom har inte samma layout pa keyboarden.

Ingen fara men är det inte bättre att min syster behåller kvittot i USA om kameran går i sönder för det är ett kamera hus jag tänkte köpa. för hon får väl lämna in den om den pajar, vet inte hur stor risk där är att System kameror går sönder tänkte köpa Canon 15.1MP Digital Rebel T1i

Du ger intryck av att man inte behöver betala moms och tull ifall man skickar som vanligt paket, så är det ju inte, man bryter ju mot tull- och skattelagstiftningen, så det är ju upp till sitt samvete och den risk för upptäckt som visst finns. Och trådskaparen kanske inte ska be sin syrra köpa en proffskamera för minst nästan 20 tusen för huset som det verkar, och då är det väl visst ett problem?

Tänk bara på att postpaket kan försvinna. Vad händer då? Kommer du då förlora din kamera? Då kan det bli en dyr affär.

/Gunnar

Jag tänkte typ köpa en canon 450d eller en 550 med objektiv men det bästa kanske är att hon tar med den hem när hon kommer hem nu i sommar.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar