Annons

Köpa fotopapper mm i Stockholm

Produkter
(logga in för att koppla)

bluemoon

Ny medlem
Hej,

Jag undrar om det finns någon som vet var de bästa=billigaste ställena finns där man kan köpa fotopapper och film mm i Stockholm (helst inom räckvidd för tunnelbanan) :)

Tacksam för svar.

Den bredaste och djupaste sorteringen jag har sett har jag funnit hos Kameradoktorn. Däremot konkurrerar de inte med priset. Trots det lägger jag gärna några tior extra och handlar hos dem för att de ska fortsätta sälja papper och fortsätta med sitt utbud. Gå in och kika, jag blev positivt förvånad första gången jag satte min fot i deras butik.

Är du inte ute efter nåt speciellt så har Claes i sjön i farsta fotopapper, framkallare etc...

Framkallaren var ilford..tror jag.

Agfa plastpapper halvmatt multikontrast finns hos Clas Ohlson och Fotokungen kör med Ilford multikontrast plast bl a.

Framkallare ur Kodaksortimentet finns hos Clas Ohlson

Kör själv med dessa varianter inköpta hos båda leverantörena.

Tack för tipset! Då blir det nog ett besök hos Fotokungen på måndag. Nu ska här börjas slabba igen!

Någon som har ett fokusskop/skärpeinställare till salu?

Jag var förbi fotokungen i går och köpte papper. Helt ok pris, 15% billigare än Scandinavian. Någon kemi hade de dock inte så jag traskade vidare till Holly på Folkungagatan. Där var papper svindyrt men de hade kemin jag behövde (Stena) och dessutom en begagnad skärpeinställare (Akriskop) för 150:-

Kände mig nöjd efter den promenaden. Natten mellan lördag och söndag är inplanerad mörkrumsnatt.

Odenplan foto (tror jag de heter) vid Odenplan har riktigt bra priser på Ilford-papper. Dock har de inte kemi.

Odenplans Foto på nortullsgatan och Fotokungen på Koksgatan verkar vara samma företag. De har ett begränsat sortiment, men jag har aldrig sett billigare Ilforpapper någon annan stans. De har även bra priser på film och framkallning. Jag vet däremot inte hur bra och jämna de är på framkallningen.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar