** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Köpa D2H från USA

Produkter
(logga in för att koppla)

knopp

Aktiv medlem
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=43456&item=3878328563&tc=photo

Hej!

Jag tänkte köpa detta kamerapaket. Tycker ni andra att det är prisvärt? Nikon D2H verkar stå lägre i nypris i USA nu med tanke på att D2Hs har kommit. (Det där paketet kostar ungefär 16500:- i SEK)

En D2H går på $2000 ungefär och en D2Hs går på $3500 ungefär. Jag tänkte köpa en begagnad D1H i Sverige men jag får en ny D2H i USA för samma pris ungefär. Här får man även en 4GB hitachi microdrive och en DX-glugg. Jag tycker det är nice price! (Kommentarer om tull och moms är inte nödvändigt då den ska köpas i USA och sen fraktas hem privat, "på rätt sätt" :)

Tack på förhand!

Jag har försökt handla hos Cameta och det var inte roligt. Typiska tomtar som vill tjäna på karusellerna eftersom dom förlorar på gungorna.

Troligen "finns inte kameran på lager" om du inte handlar en massa annat.

Men det kan ju gå....helt oseriösa är dom kanske inte.

Feedback Score: 81412
Positive Feedback: 99.8%

Members who left a positive: 81584
Members who left a negative: 177

All positive feedback received: 89785

Jag tyckte att det där var ganska förtroendeingivande.. Men om det är som du säger så kan det bli problem, såklart.. Hur utvecklades köpet för dig? Fick du dina grejor?

Jag tackade nej när dom vägrade använda mitt FedEx-konto. Dom ville ju tjäna en hacka på sin rabatt hos FedEx.

Annars var dom lätta att kommunicera med.

Det låter inte som något direkt negativt, det är inget som sätter käppar i hjulen för mig i alla fall! :)

Tack för dom snabba svaren dock!

Jag läste igenom ganska många negativa feedbacks på deras ebay-sida och det är faktiskt bara massa löjliga saker som inte skulle hända en själv, annars har dom över 80000 positiva feedbacks vilket är förtroendeingivande enligt mig i alla fall!

Den enda frågan är om jag ska köpa en D2H eller inte.. Är det prisvärt det där paketet? Om vi bortser från hur den här butiken beter sig..

Paketet i sig är ju självklart prisvärt, förvånade mig att den är helt ny! Cameta brukar sälja ut kameror som gått lite innan och sedan gjorts "i ordning"! Men som du ser och vad jag hört på DP så är de väldigt samarbetsvilliga!
Vi kan ju inte säga direkt ifall du ska ha kameran, får fråga dig själv vad du letar efter, dina krav!
Själv tycker jag det är en väldigt bra kamera som täcker mina behov mer än väl!
Men titta upp och läs mer om kameran, för det finns problem som relativt många fått uppleva så som bakfokus, död fokus och mätningen osv.

Lycka till!

P.S Dem minneskorten är aningen sega, fast D2H:n har ganska stor buffert. Men det kan ju ändras sedan med att köpa ett CF med bätre hastigheter

Det finns paket med 1GB Lexar 80x kort också, skulle det vara bättre? Det är billigare och jag tror att ett sådant kan fylla mitt behov.. Det var inte så stor prisskillnad bara om man tog en Hitachi Microdrive 4GB. Paketen ser lika ut i övrigt.

Men jag vet inte så mycket om minneskort så hjälp uppskattas där!

D2H fyller mina behov mycket väl! Det enda frågetecknet är priset egentligen..

Statistik är viktigare än några röster men bara för att balansera har jag köpt två kamereror av dem utan några problem. Både en ny och en "factory demo".

hej/Johan

barret skrev:
Jag har försökt handla hos Cameta och det var inte roligt. Typiska tomtar som vill tjäna på karusellerna eftersom dom förlorar på gungorna.

Troligen "finns inte kameran på lager" om du inte handlar en massa annat.

Men det kan ju gå....helt oseriösa är dom kanske inte.

d88-jwn skrev:
Statistik är viktigare än några röster men bara för att balansera har jag köpt två kamereror av dem utan några problem. Både en ny och en "factory demo".

hej/Johan

Var Factory-demon i bra skick och sådär? Även tillbehören som följde med?

Priset för den kameran är helt klart värt det! Det är ju bara att titta vilken "köp-våg" som har gått genom USA, hur dem gått åt! Tycker det är toppen att Nikon släpper iväg ett proffshus så att oss "vanligt" folk har råd, väldigt strategiskt!
Minneskort är väl inte det största problemet! Det går ju att köpa nya men Lexar kortet är det många som rekommenderar. Det enda är väl att du bara får 160 kort med ett 1gb kort!
Annars köper många SanDisk Ultra II eller som jag ett Extreme III som jag är väldigt nöjd med! Tycker du ska utnyttja D2H: s snabbhet med ett snabbt kort, absolut!
Med factory demos så brukar dem som Johan säger funka fint det enda är att dem redan gått en bit! Vissa har fått oturen att få en som gått alldeles för långt, fast då har Cameta tagit in den och bytt till en annan! Kör bara en jpeg fil från kameran genom ett program för att se exif infon så ser du hur många kort slutaren tagit!

Jag såg inga fel på den. Kom i originallåda (dock märkt med "reconditioned" - fast lådan slängde jag förstås innan tullen :)). Har tagit ~400 bilder med den. Jag är mycket nöjd med kameran fövrigt. Hm, kolla totalt antal bilder har jag inte gjort - bra idé, måste kolla hur man gör det bara..

Köpte kameran på ebay och hämtade den i affären i mitt fall men fick då betala NY-skatten på 9%

hej/Johan

knoppen skrev:
Var Factory-demon i bra skick och sådär? Även tillbehören som följde med?

Det är nåt magiskt... Precis när jag postat inlägget så gick jag in på USPS sajt, och till min förvåning hade paketet precis kommt till Svedala..

Alla auktioner jag var intresserad av har försvunnit på Cameta, men jag ska i så fall köpa den på B&H istället! Dom har ju samma priser ungefär..

EDIT:

Jag glömde förresten berätta att på B&H för 2,099$ får man ett Sandisk Extreme III 1GB kort med, dom ska tydligen vara ganska bra.. T.ex. så har dom en hastighet på 20mb/s!

Jag har räknat där på D2H med det kortet samt ett orginalbatteri extra och ett Power2000 batteri extra samt 18-70DX gluggen för 2600$, ca 17000:-. Överkomligt!

Senast ändrad:
Jo har ett sådant kort till min kamera och är väldigt nöjd ska ju fungera bättre i mer extrem kyla och värme! Men tro inte att kameran och kortet gör 20mb/s kortet stödjer hastigheter upp till det! (Inga massproducerade kameror har den hastigheten vad jag vet) Kameran skriver raw till minneskortet med en hastighet på 5,115 mb/s. Fast snabbhet är en av D2H:s starkare sidor! Men köp det kortet så har du något för framtida köp!
Ska du köpa den i New York? I sådana fall får du lägga till skatten som ligger runt 8 %, blir väl runt $ 2800 då.

Den ska skickas till Texas så inga skatter eller dyl. bör tillkomma.

Väntar fortfarande på svar från B&H, det blir knepigt när man beställer från deras sida att betala med Svenskt visa och skicka till Texas.. Tror jag.. Nåja, det löser sig! :)

Tack för tipset!

avdrag

Som egen företagare kan man väl inte dra av köpet på skatten, om man smugglar in kameran från USA, eller?

knoppen skrev:
...Den ska skickas till Texas så inga skatter eller dyl. bör tillkomma.

Väntar fortfarande på svar från B&H, det blir knepigt när man beställer från deras sida att betala med Svenskt visa och skicka till Texas.. Tror jag.. Nåja, det löser sig! :)...
My mistake:p
Du kommer älska kameran när jag inte använder den sitter jag bara och dagdrömmer när jag ska använda den!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar