Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Köpa D2H från USA
- Trådstartare knopp
- Start datum
jonascarlson
Aktiv medlem
Hej, den dök upp idag.. Och jag måste säga att jag är supernöjd. Den är som ny. Allt som allt så landade det på runt 16.000 inkl svensk moms, frakt, försäkr och 3 års worldwide garanti. Så jag är supernöjd. Paketet gick iväg från USA den 24:e feb och landade i Sverige den 7:e mars.
knopp
Aktiv medlem
testure2 skrev:
Hej, den dök upp idag.. Och jag måste säga att jag är supernöjd. Den är som ny. Allt som allt så landade det på runt 16.000 inkl svensk moms, frakt, försäkr och 3 års worldwide garanti. Så jag är supernöjd. Paketet gick iväg från USA den 24:e feb och landade i Sverige den 7:e mars.
Är det en D2H? Lät billigt med Svensk moms och allt.. Nästan som att något blivit fel :-D
Jag kan inte köpa den i USA utan Svensk moms för så lite ens.. *nyfiken*
jonascarlson
Aktiv medlem
Det är Cameta som säljer ut D2h:er som är "refurbished", jag la sista budet som hamnade på USD1700...
Melker Humala
Aktiv medlem
testure2 skrev:
Vad kostade garantin?
stoltz
Aktiv medlem
Re: avdrag
Eftersom du själv skriver smugglar in - Så är det självklart att du inte kan lyfta momsen på kameran. Den "syns" ju inte i det offentliga systemet.
Nefertari skrev:
Som egen företagare kan man väl inte dra av köpet på skatten, om man smugglar in kameran från USA, eller?
Eftersom du själv skriver smugglar in - Så är det självklart att du inte kan lyfta momsen på kameran. Den "syns" ju inte i det offentliga systemet.
jonascarlson
Aktiv medlem
Melker Humala skrev:
Vad kostade garantin?
Den kostade USD179.90
knopp
Aktiv medlem
testure2 skrev:
Den kostade USD179.90
Är det något mer än för fabriksfel etc.? B&H har en från Mack som täcker bara fabriksfel typ. En sådan köper jag till för säkerhetsskull, kostar 99,95$ och det kan man väl leva med.. Det är ju värt det!
Melker Humala
Aktiv medlem
testure2 skrev:
Hur är det med strömkabeln till laddaren? enkelt att byta? Hur känns den nu när du har hunnit att "leka" med den? är bruset så farligt som det sägs?
M
Mil Congojas
Aktiv medlem
Strömkabel grejen kan jag säga; det är bara att köpa en vanlig ac kabel. Sedan är det bara att sätta in den i laddaren och börja! Funkar prima för mig!
EDIT: Den kabeln finns att köpa på alla elektronik affärer!
jonascarlson
Aktiv medlem
Mil Congojas skrev:
Strömkabel grejen kan jag säga; det är bara att köpa en vanlig ac kabel. Sedan är det bara att sätta in den i laddaren och börja! Funkar prima för mig!
Precis, men mest troligt är att du redan har ett par
kablar hemma som passar. Ladderaren är god för 110-240 volt. Och kabeln kan man ju spara om man nån gång får för sig att åka över till US.
Jag störde mig lite på ISO-bruset i början, eftersom jag jämför med min S2:a. Tricket är att exponera rätt från början. AF:en är helt underbar jämfört med S2.
Melker Humala
Aktiv medlem
Smidigt med kabeln då. men den här tråden är inte bra för min plånbok Jag blir enormt sugen på att beställa en själv.
Någon som har egna erfarenheter/jämfört D1x och D2h? det är ju inte så många kronor i skillnad från en beggad D1x och allt talar ju för en D2h utom möjligtvis bruset.
Men egentligen borde jag sansa mig och köpa en D70...fast jag gillar ju känslan när man håller i "riktiga" grejer.
Melker
Någon som har egna erfarenheter/jämfört D1x och D2h? det är ju inte så många kronor i skillnad från en beggad D1x och allt talar ju för en D2h utom möjligtvis bruset.
Men egentligen borde jag sansa mig och köpa en D70...fast jag gillar ju känslan när man håller i "riktiga" grejer.
Melker
Mil Congojas
Aktiv medlem
Mg skal=mumma för sinnet
Kan tyvärr inte svara på den jämförelsen. Men det beror ju vad du söker, D1X har ju uppenbarligen en betydligt bättre bild, dock sämre autofokus system och så fortsätter det.
Men kan bara säga att D2H är verkligen är värt pengarna! Känslan av världens mest ergnomiska hus sätter sina spår och likså autofokusen som bara måste testas! Känner du att du inte behöver 6 mp som många oftast inte gör så...köp, fast även solen har sina fläckar!
Den största nackdelen är att du kommer vilja ha dessa proffshus sedan för dem känns bara så underbara i ens hand! Ett smart drag av Nikon.
Jag tvekade själv länge efter vilket hus jag skulle köpa D70, D7D, D100 men jag ville ha ett sjyst hus, krävde inte så mycket av pixlarna och när D2H dök upp för det priset...det stod bara klart för mig.
Lycka till!
Kan tyvärr inte svara på den jämförelsen. Men det beror ju vad du söker, D1X har ju uppenbarligen en betydligt bättre bild, dock sämre autofokus system och så fortsätter det.
Men kan bara säga att D2H är verkligen är värt pengarna! Känslan av världens mest ergnomiska hus sätter sina spår och likså autofokusen som bara måste testas! Känner du att du inte behöver 6 mp som många oftast inte gör så...köp, fast även solen har sina fläckar!
Den största nackdelen är att du kommer vilja ha dessa proffshus sedan för dem känns bara så underbara i ens hand! Ett smart drag av Nikon.
Jag tvekade själv länge efter vilket hus jag skulle köpa D70, D7D, D100 men jag ville ha ett sjyst hus, krävde inte så mycket av pixlarna och när D2H dök upp för det priset...det stod bara klart för mig.
Lycka till!
Melker Humala
Aktiv medlem
joo jag har ju F4 nu och vill liksom ha kvar den underbara känslan av att den är skuren ur ett stycke. Utrustningen spelar faktiskt roll tycker jag det är ju mycket roligare att använda bra verktyg oavsett var man gör.
M
M
jonascarlson
Aktiv medlem
Helt klart. Jag tyckte att S2:an kändes proffsig.. Men den är ju rena leksaken jämfört med D2h....