Niclasfoto
Avslutat medlemskap
Hej!
Vart köper man smartast Adobe Photoshop CS2?
Fullversion (alltså inte uppgrad.).
MVH Niclas,
Vart köper man smartast Adobe Photoshop CS2?
Fullversion (alltså inte uppgrad.).
MVH Niclas,
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Maxe skrev:
Vad avser studentversion så skall väl denna fullbetalas då man inte är student längre om jag förstod Adobes hemsida rätt.
// Johan Maxe
Som student ska man fylla i ett formulär där skolan intygar att man är student (stämpel och underskrift från lämplig instans på skolan krävs). När du installerar programmet fyller du i alla uppgifter själv.Niclasfoto skrev:
Registreras programmet i köparens namn vid beställning eller görs det när programmet installeras? (tänkte ju såklart att man kunde få en studentkompis att köpa ut...:/
Nu har jag inte provat det själv, men ja, jag har förstått att det är så det kan gå till. Det verkar finnas möjligheter att köpa både en fysisk kopia och ladda ned via nätet.Direkt från Adobe, ja men är inte det bara versioner via nätet? Alltså nedlastningar + uppdateringar..?
Inte helt sant. Det behöver inte vara någon skillnad mellan versionerna annat än priset. Läser man Adobes FAQ ser man att det finns en litet ord "kan" i texten:Leifer skrev:
Det kanske inte har någon större betydelse, men studentversionen innehåller inte allt som fullversionen innehåller.
Se gärna: http://www.adobe.com/se/education/purchasing/faq.html.För att skilja mellan utbildningsversioner och produkter för öppna marknaden kan vi ta bort en del clip art-bilder, typsnitt eller andra tillägg till programmen.
maxzomborszki skrev:
Inte helt sant. Det behöver inte vara någon skillnad mellan versionerna annat än priset. Läser man Adobes FAQ ser man att det finns en litet ord "kan" i texten:
Se gärna: http://www.adobe.com/se/education/purchasing/faq.html.
lostartist skrev:
Menar du att studentlicensen får användas för kommersiellt syfte ?
Jävla fint köp isåfall.
casting skrev:
Men att få en studentlicens utköpt till sig på olagliga grunder är väl rätt korkat? Då är man ju ändå inte legitim ägare av den och kan lika gärna köra en gratis piratkopia? Eller gör man det för att dämpa samvetet lite då eller?
Lite OT eftersom du nu inte är student, men jag vet inte vad du menar med "icke fullversion". Programmet är komplett. När man startar det står det "Education version" på startupskärmen men all funktionalitet finns i programmet, så i mina ögon är det en fullversion. Om det sedan saknas någon clipart eller några fonter som skulle följt med på någon extraskiva vet jag inte, intresserade får ringa eller maila Adobe och fråga om just det programmet.Niclasfoto skrev:
Ja, jag är ju hur som helst noll intresserad Om det är frågan om en icke fullversion, hur liten skillnaden än är.