Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Köpa begagnad analog kamera...

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Melander92

Medlem
Hej, jag undrar om det är någon här som säljer sin analoga systemkamera till ett förmånligt pris... Helst något av dessa märken: Canon, Nikon, Minolta och Pentax. Tänk på att jag studerar och har inte allt för stora resurser!
 
Melander92 skrev:
Hej, jag undrar om det är någon här som säljer sin analoga systemkamera till ett förmånligt pris... Helst något av dessa märken: Canon, Nikon, Minolta och Pentax. Tänk på att jag studerar och har inte allt för stora resurser!

Lägg en fråga under köp och sälj, säkert fler som kollar det då!

Lycka till!
 
Köp gärna en kamera där objektiven går att använda på en digitalkamera.

Köp helst en kamera från 1990-talet. Kameror från 70- och 80-talet har mycket mekanik som kan gå sönder. De känns kanske rejälare eftersom de är i metall. Men de slutare, spegel med mera pajjar när de bild gamla.

Mest för pengarna får du om du köper en relativt ny kamera. Priserna är ändå i botten. Du kan få en proffskamera för 1500... Det kan vara:

Nikon F90X (finns också F80 och billigare modeller men de klarar inte manuella objektiv)
Nikon F4 (proffsmodell från 1988. Tung men häftig)

Canon Eos 30 eller 30V
Canon Eos 3 (robust och proffsig. Mycket modern)
Canon Eos 1N (proffsmodell, men äldre än Eos 3)
Canon Eos 5 (välmatad, lite plastig)

Vad Minoltas och Pentax modeller heter har jag sämre koll på.
 
Kan jag fresta dig med en Pentax Z1?

Jag har en Z1:a som jag inte använder längre. Jag har alltid gillat den, men har gått över till digitalt numera.