ANNONS
Annons

Köpa Ansel Adams fotografier?

Produkter
(logga in för att koppla)
Nej jag har inte provat, men jag blev jävligt sugen på att beställa en själv :)

Yosemite serien är verkligen snygga bilder, tror jag skall lägga till en på min önskelista inför jul, men troligen så får jag beställa själv :)

mest sugen på "El Capitan" eller "Cathedral Spires and Rocks"

/kent

Ja, El Cap är läcker både utan och med vinterskrud. Jag är även förtjust i klassikern "Moon and Half Dome".

Ingen som provat att beställa?

Märk att flera bilder som säljs där inte är kopierade av Adams själv (eller hans assistent) under hans levnad. Tror de är gjorda i efterhand men med hans medgivande, av andra kopister. "Originalfotografierna" som han själv kopierat eller godkänt med sin signatur är betydligt dyrare. men det kanske ni redan sett?

Men att ha en bild av Adams i 8x10" (oavsett om han kopierat själv eller ej) på väggen hemma, och för endast 225 usd tycker jag är mycket billigt oavsett. Det är ju för fasiken inte mer än max 1500 kr.

Senast ändrad:
Nej, ett foto kopierat av Adams själv har jag inte råd med. Men just "Yosemite Special Edition Prints" är kopierade av en man som jobbade med Adams från 1974 och varit "the exclusive printer of this series since 1975".

Det är i alla fall det finaste jag har råd med och man får väl passa på innan kopisten själv går ur tiden.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar