Tror jag inte ett dugg på

. Testa själv. Ställ in skärpan med lampan. Slå över till AF eller ännu hellre LV. Jag tror inte du har en chans. Eller så har du en kamera som är kalibrerad annorlunda än allt jag testat detta med, arbetat med eller ägt. 2 st D100, D70, D2X, D300, D700, D3, 10D, 20D, 40D, 7D, 1DSmkII.
Det räcker egentligen med att stänga av AF och fokusera på ett objekt så att lampan lyser. Rör sedan kameran lite fram o tillbaka och se hur llångt som du kan flytta kameran och lampan fortfarande lyser. På en meters håll och bl 1,8 har du en cm åt varje håll i skärpedjup. Dvs två centimeter. Kolla om det verkligen fungerar.
Skärpedjupet är egentligen en illusion. Som jag redan skrvit är skärpeplanet oändligt tunt. Ett område runt detta tuntunna plan ser ut att vara i skärpa som avtar mot kanterna. När man säger att du har två cm skärpedjup så betyder det bara att du har två cm med acceptabel skärpa. Vad som sedan är acceptabelt är upp till var o en även om det finns en och annan tumregel för hur stor CoC skall vara.
Lite mer om detta går att läsa på
http://www.dofmaster.com/dofjs.html där även en kalkylator finns
Testade precis med min D700. Satte på AF-D50 1,4 och 50/2. Kan röra kameran ca 3-3,5 cm åt varje håll lampan lysande. Vid 3,5-4 cm flimrar lampan för att helt slockna vid ca 4. 6-8 cm är klart mer än vad bägge dessa ger i skärpedjup fullt öppna på 1 meters avstånd. Använder du istället 85/1,4 så är skärpedjupet med den på porträttavstånd ca 10mm