Gorolainen
Medlem
Hej!
Detta är mitt första inlägg på fotosidan, så låt oss se hur det går!
Jag är amatör och har låg kunskap när det gäller fotografier men är väldigt ivrig att lära mig.
Tror jag kommer utvecklas snabbt och alltid vilja mer och fundera över hur man kan göra allt så mycket bättre.
Jag har tänkt att köpa en Nikon D7000 för att få en framtidssäker kamera med bra utvecklingsmöjligheter. Hellre kvalité än kvantitet.
Tänkte att jag börjar med ett "lågpris-objektiv" för att lära mig mer och se vad jag saknar i objektivet. Har dock lärt mig att objektivet är nästan allt, men måste börja någonstans.
Objektiven jag tittar på just nu är: Nikon Nikkor AF-S DX 55-200/4,0-5,6 G ED VR .
Jag funderar dock på att skaffa: Nikon Nikkor AF-S DX 18-105/3,5-5,6 G ED VR
Båda dessa som jag förstått är standard objektiv till kameror, men 55-200 har fått bättre betyg än 18-105.
Men jag vill jättegärna få tips om objektiv och vad man ska tänka på mer än bara priset.
Men de är väl som mycket annat, " du får vad du betalar för ".
Skulle ni rekommendera något annat eller känns det som ett stabilt köp?
Har jag glömt något eller vill ni tipsa om något för en nybörjare, så gör det!
Älskar kritik och frågor om allt möjligt, men håll gärna er till ämnet!
Med vänliga hälsningar
Nybörjaren
Detta är mitt första inlägg på fotosidan, så låt oss se hur det går!
Jag är amatör och har låg kunskap när det gäller fotografier men är väldigt ivrig att lära mig.
Tror jag kommer utvecklas snabbt och alltid vilja mer och fundera över hur man kan göra allt så mycket bättre.
Jag har tänkt att köpa en Nikon D7000 för att få en framtidssäker kamera med bra utvecklingsmöjligheter. Hellre kvalité än kvantitet.
Tänkte att jag börjar med ett "lågpris-objektiv" för att lära mig mer och se vad jag saknar i objektivet. Har dock lärt mig att objektivet är nästan allt, men måste börja någonstans.
Objektiven jag tittar på just nu är: Nikon Nikkor AF-S DX 55-200/4,0-5,6 G ED VR .
Jag funderar dock på att skaffa: Nikon Nikkor AF-S DX 18-105/3,5-5,6 G ED VR
Båda dessa som jag förstått är standard objektiv till kameror, men 55-200 har fått bättre betyg än 18-105.
Men jag vill jättegärna få tips om objektiv och vad man ska tänka på mer än bara priset.
Men de är väl som mycket annat, " du får vad du betalar för ".
Skulle ni rekommendera något annat eller känns det som ett stabilt köp?
Har jag glömt något eller vill ni tipsa om något för en nybörjare, så gör det!
Älskar kritik och frågor om allt möjligt, men håll gärna er till ämnet!
Med vänliga hälsningar
Nybörjaren