Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

köp av kamera (nybörjare)

Produkter
(logga in för att koppla)

Aeriksson00

Ny medlem
hej, helt nybörjare inom filmning med kamera men har filmat med drönare ett tag som hobby. Tack vare mitt jobb på en golfbana har jag lyckats fått i uppdrag att filma både i luften och på marken därav är jag på jakt efter en kamera av något slag som lämpar sig för både foto men också för kortare filmer. har inga egentliga krav på specs men att den ska klara av att filma 1080p 30fps. Min prisklass ligger runt 2500-5000kr.

vad rekommenderas?
 
En sony a7s kan du få för dessa pengar och klara det du vill. Är kanske inte jätterolig att fota med vad det gäller AF och batteritid.
 
Fast han kan ju knappast räkna med objektiv till det förslaget?
Cyberphoto säljer Panasonic G80 med ok glugg för strax över ts budget. Bra allround till både foto och film (Har själv haft sådan)
 
Fast han kan ju knappast räkna med objektiv till det förslaget?
Cyberphoto säljer Panasonic G80 med ok glugg för strax över ts budget. Bra allround till både foto och film (Har själv haft sådan)
Varför inte?
Ligger en på blocket nu för 4500 och 500kr kan du hitta ett gammalt 50mm + adapter och då är du igång.
 
hej, helt nybörjare inom filmning med kamera men har filmat med drönare ett tag som hobby. Tack vare mitt jobb på en golfbana har jag lyckats fått i uppdrag att filma både i luften och på marken därav är jag på jakt efter en kamera av något slag som lämpar sig för både foto men också för kortare filmer. har inga egentliga krav på specs men att den ska klara av att filma 1080p 30fps. Min prisklass ligger runt 2500-5000kr.

vad rekommenderas?
Med den budgeten och en kamera som är bra på filmsidan kan jag rekommendera att titta på vad Panasonic erbjuder, särskilt deras kompaktkameror. Gå in på t.ex. cyberphoto.se och botanisera i deras utbud. Det kan också löna sig att under en längre tid hålla koll på deras begagnatutbud.

Lycka till!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.