Var i Bankok i Februari i år o då på just MBK centret, inte det lättaste att hitta alla affärer då stället är MASSIVT!! Kändes som 5Nordstan staplade på varandra.. hursomhelst min poäng är att det är ett måste att reka i förväg! (precis som du nu börjat göra)
Prismässigt är
www.fotofile.net ett bra riktmärke för prisnivån, i mitt tycke klart billigare än i Sverige.
Jag köpte två nikonobjektiv (12-24 o 60macro) till min D200, dessutom var det så billigt så det blev en fotoväska, trådutlösare, blixtkabel o reflektor oxå
Själv är jag supernöjd, än så länge
Just i MBK-Center Finns det ett par affärer jag kan rekomendera:
3:dje våning: Foto Thailand: Bra på väskor o Canonprylar samt div filter. I princip samma kedja som fotofile men mest inriktade på Canon.
SUNNY: Rktigt "Classy" butik med inriktning på Nikonkameror o objektiv, lite dyrare men andas kvalitet o kunnighet, väl värt ett besök!
1:sta våning: FOTOFILE: STORT utbud av både Canon o Nikon, även begagnat, har det mesta till bra priser. Rekomenderas varmt.
Är du ute efter den dära "VAT Refund" så tänk på att Foto Thailand har det, men INTE Fotofile på Grundplan!
Risktagandet är nog samma som vilken affär som helst i sverige, åtminstone på de affärer ovan, dock så är det ju lite väl stort avstånd att reklamera varorna, så klla upp försäkringen noga.
Har kvar shoppingguiden o ett par visitkort om du skulle undra över nått...
mvh Johan