Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Köp av första systemkameran!
- Trådstartare flipp_90
- Start datum
flipp_90
Aktiv medlem
D90 är en alldeles utmärkt kamera, som man numera kan få till ett hyfsat pris.
Min nikon coolpix kompaktkamera är också en utmärkt kamera......
hur står de några år äldre d70 d80 d90 mot en ny d3100 eller 1000d?
ErlandH
Aktiv medlem
D90 är den bästa kameran av dem du nämner, på alla vis (utom när det gäller filmning, men det är du ju inte intresserad av?)hur står de några år äldre d70 d80 d90 mot en ny d3100 eller 1000d?
D3100 är på de flesta sätt bättre än D80, men D80 har bättre sökare och bättre reglage och ett robustare hus.
jonas_erik
Avslutat medlemskap
Min nikon coolpix kompaktkamera är också en utmärkt kamera......
hur står de några år äldre d70 d80 d90 mot en ny d3100 eller 1000d?
Pga dina svar och uttalande tror jag bara du driver med folk här !
flipp_90
Aktiv medlem
Pga dina svar och uttalande tror jag bara du driver med folk här !
Ursäkta, men "D90 är en alldeles utmärkt kamera, som man numera kan få till ett hyfsat pris." gav mig inte speciellt mycket.....
flipp_90
Aktiv medlem
Har jag svarat konstigt eller ställt skumma frågor så är det antagligen för att jag är helt grön på området och vet inte vad som är viktigt alla gånger!
Summa summarum av allt ihopa: jag blir inte speciellt mycket klokare!
Har surat runt över snart hela internet men känner mig inte specielt mycket klokare för det!
Ni har väll kanske läst tråden och mina kloka och mindre kloka funderingar! Vad skulle ni ha valt om ni var i min situation?
Tack för all hjälp!
Summa summarum av allt ihopa: jag blir inte speciellt mycket klokare!
Har surat runt över snart hela internet men känner mig inte specielt mycket klokare för det!
Ni har väll kanske läst tråden och mina kloka och mindre kloka funderingar! Vad skulle ni ha valt om ni var i min situation?
Tack för all hjälp!
and30ers
Aktiv medlem
Beskriv dig själv som fotograf:
När var och hur vill du fotografera?
Några motivtyper/situationer som är extra viktigt och något som är mindre viktigt?
Hur kommer du att använda bilderna?
Plåta i JPG-format och nöjd där, finjustera i datorn eller avancerad bildbehandling?
Utskrift av förstoringar; 60x90cm, 40x60cm eller 20x30cm?
Eller bara kolla i datorn, maila, posta på web eller vanliga 10x15 prints.
perstromgren
Aktiv medlem
Jag citerar mig själv. Har du läst igenom denna information? Blev du inte klokare?
Per.
Hankki
Aktiv medlem
Nej, ingen av Canons dslr-modeller som har autofokusmotor i kamerahuset. Det slutade man med 1987.
Men objektiven har motor så man får AF i allafall vilket inte är fallet med billigare nikon kameror.
EDIT: missade det inlägget men bör väl klargöras åt filip att canon inte behöver AF i huset.
Nikon d3100 vs canon 1000d vinner väl nikon med nyare teknik eftersom 1000d börjar ha några år på nacken.
Senast ändrad: