Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
JVC köpa Pentax?
- Trådstartare ckghagen
- Start datum
lunma
Aktiv medlem
Det finns en tråd på DP om detta
http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1036&message=33589063
/Mats
http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1036&message=33589063
/Mats
FotoZ
Aktiv medlem
Många rykten där... och det som är officiellt från Hoya är att de diskuterar en allians med en stor elektroniktillverkare. En allians alltså, en form av samarbete, och inte någon försäljning. Men vad som verkligen händer av diskussionerna, det får man se när de är klara. Både JVC och Hoya har officiellt förnekat ryktet att JVC köper Pentax. Ursprunget var en notis i en japansk tidning och sen var ryktena i gång över hela världen...
FotoZ
Aktiv medlem
Samsung har aldrig haft någon egen tillverkning av digitala systemkameror, de som de hade var alla tillverkade av Pentax och det verkar som att Samsung nu jobbar vidare efter helt egna koncept som skiljer sig en hel del från Pentax. Därför tror jag att Samsung är ointresserad av Pentax. Och om Samsung skulle köpa Pentax så skulle de lägga ner varumärket Pentax för att satsa på sitt eget.
Om JVC skulle köpa Pentax kameraavdelning så skulle de kunna behålla varumärket och mycket av det som Pentax idag redan är. Däremot så tror jag inte på ett uppköp för JVC har egna ekonomiska problem, så finansiellt är det sämre. Dock så tror jag att Pentax och JVC kompletterar varandra på många områden, vilket gör en allians och samarbete troligt. Exempelvis gemensamt distributionsnät och serviceställen. Pentax behöver förstärka sin synlighet och distribution, JVC kan mycket väl vara det som Pentax behöver.
Med JVC skulle Pentax ta fram ännu bättre hybrider mellan systemkamera och video.
Om JVC skulle köpa Pentax kameraavdelning så skulle de kunna behålla varumärket och mycket av det som Pentax idag redan är. Däremot så tror jag inte på ett uppköp för JVC har egna ekonomiska problem, så finansiellt är det sämre. Dock så tror jag att Pentax och JVC kompletterar varandra på många områden, vilket gör en allians och samarbete troligt. Exempelvis gemensamt distributionsnät och serviceställen. Pentax behöver förstärka sin synlighet och distribution, JVC kan mycket väl vara det som Pentax behöver.
Med JVC skulle Pentax ta fram ännu bättre hybrider mellan systemkamera och video.