Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Justering av autofokus
- Trådstartare uffes
- Start datum
jido
Aktiv medlem
På K20D-modellen finns möjlighet att finjustera autofokus i menyn individuellt för olika objektiv.
Något som jag har behövt använda till äldre F-gluggar
Finns det samma möjlighet hos K10D?? Någon som vet?
Undrar
Uffe
Funktionen fanns inte när K10D:n släpptes, men det kom ett rysshack som öppnade upp för att finjustera kameran. Dock bara en justering som gäller för alla objektiv till skillnad från senare då varje objektiv kan justeras individuellt.
/Jimmy
uffes
Aktiv medlem
Rysshack!
Ursäkta min okunnighet, men vad är ett "rysshack"??
Uffe
Funktionen fanns inte när K10D:n släpptes, men det kom ett rysshack som öppnade upp för att finjustera kameran. Dock bara en justering som gäller för alla objektiv till skillnad från senare då varje objektiv kan justeras individuellt.
/Jimmy
Uffe
jido
Aktiv medlem
Uffe
Ett litet program man kör från minneskortet. I det här fallet tror jag man tar sig in i de dolda servicemenyerna där det går att justera bland annat fokuseringen. Jag hittade en tråd som handlar om detta här >>>
uffes
Aktiv medlem
Aha, det var rysshack..
Tack för hjälpen Jimmy!
Inte helt enkelt inser jag. Funktionen är ju mycket bra på¨K20D - och enkel att hantera. Detta verkar krångligare.
Uffe
Ett litet program man kör från minneskortet. I det här fallet tror jag man tar sig in i de dolda servicemenyerna där det går att justera bland annat fokuseringen. Jag hittade en tråd som handlar om detta här >>>
Tack för hjälpen Jimmy!
Inte helt enkelt inser jag. Funktionen är ju mycket bra på¨K20D - och enkel att hantera. Detta verkar krångligare.
Uffe