Annons

Juni 2023

Produkter
(logga in för att koppla)

Terje H

Aktiv medlem
Det kanske kan vara på sin plats med en forumtråd som helt handlar om bilder och inget annat. Här är det fritt att publicera en bild som fotograferats nu under juni 2023. Kanske kan vi även diskutera de bilder som publiceras, eller så visar vi enbart bilder för varandra. Inga krav, annat än att bilden måste vara från juni 2023.

Bjuder på första bilden, en bild på smörbollar från 3 juni med 10mm fisheyeobjektiv, rörlig kamera och blixt. Bilden är härifrån Mullsjö i Västergötland. Det är fritt att kommentera bilden, eller om ni har några frågor om den.

Mvh Terje

230603-047.jpg
 
En liten undran; varför publicerar du i så låg upplösning? Det är rätt trevligt att kunna se bilderna i fullskärm tycker jag ... Dessutom svårt att bedöma en bild i frimärksstorlek om man har en högupplöst skärm.
 
1 juni.
vi åkte till Enköping och mötte serieledande Fanna BK. Förlorade, men vi gav dem riktigt bra motstånd. Första halvlek var nog en av de bättre jag sett när det gäller fotboll, oavsett division eller serie. Två lag som spelade fin fotboll i högt tempo över hela planen. En fröjd.
52942636507_cc3cb3ea7a_o.jpeg
 
En liten undran; varför publicerar du i så låg upplösning? Det är rätt trevligt att kunna se bilderna i fullskärm tycker jag ... Dessutom svårt att bedöma en bild i frimärksstorlek om man har en högupplöst skärm.

Aldrig större än 600 pixlar längsta sida. Publicerar aldrig större på Internet, vill man se mina bilder större så får man köpa bilden - jag brukar hänvisa till böcker, tidskrifter, utställningar eller föreläsningar. Internet är enbart ett gratis smakprov. Många ”lånar” bilder på Internet, den mindre storleken begränsar användningen.

600 pixlar är tillräckligt stort för att bedöma helheten, men inte för att detaljstudera skärpan.
 
Glass! Svelato Gelatolabb & Café utanför Bälinge är väl värda ett besök, och man kan alltid försöka göra så bra bilder som möjligt av glassen (eller i mitt fall, sorbeten) :)

Spelar upplösningen ingen roll torde heller inte motivet göra det ...

20230606-_DSC0036.jpg
 
[QUOTE="afe, post: 2332127, member: 8205"

Spelar upplösningen ingen roll torde heller inte motivet göra det ...

[/QUOTE]

Helt rätt!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.