Jag ser inte problemet. Jag är amatör och novis i jämförelse med er stora hajar, men ett sånt här erbjudande låter kanon för mig. På senare tid har jag fått förfrågningar om betaljobb, så det är först nu jag börjar värdesätta min fototid. Antagligen skulle jag kunna ragga till mig en klippning och sedan ha någon bild att peta in i min portfolio. Att det säkert är ett gäng unga tjejer med nystartad verksamhet låter i mina öron som en nästan garanti för att de kommer höra av sig för fler uppdrag - och då kanske med betalning. Det är inte som att tre timmars utekväll med kameran (dom kan ju inte kräva någonting riktigt) plus ett par timmar i datorn skulle vara någonting negativt eller farligt för mig.
Jag misstänker att det sorm retar en del är att det (antagligen oavsiktligt) framstår lite som att de frågar efter en professionell fotograf, men inte är beredda att betala för det.
Att någon erbjuder en amatör eller entusiast möjlighet att fotografera mot lite gentjänster har nog få något emot - det är ju så många hittar in i branschen. Däremot är många som arbetar som fotografer ofta lite less på att få frågor om att jobba gratis. Det är nog därifrån och ihop med den kanske lite oklart formulerade förfrågan som irritationen kommer.