Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Jessops eller Technikdirek? Pest/kolera eller OK?

Produkter
(logga in för att koppla)

falke

Aktiv medlem
Jag funderar på att köpa ett objektiv som inte verkar finnas i Sverige och har hittat det hos Jessops.com i UK och Technikdirekt i Tyskland.

Med tanke på de aktuella varningarna om dåliga erfarenheter från Pixmania undrar jag om någon kan delge sina eventuella erfarenheter av någon av dessa leverantörer?

Jag har inte haft några problem med Teknikdirekt så därför kan jag inte säga hur de löser eventuella problem som kan uppstå som felleveranser, etc. Alla ställen är ju bra när allt går som man tänkt sig, dock vill jag lägga in att de är överlag inte är bra på snabba leveranser. Jag har handlat därifrån två gånger och kan bara hålla med många andra om det kan ta sin tid att få grejerna. Inte fel att räkna med en vecka eller mer, även om det förstås i bästa fall kan gå snabbare.

Mvh

David

Jag har inte handlat hos någon av dom, men jag har inte hört/läst något dåligt om dom. Tänkte beställa en hårddisk från technikdirekt, men köpte den i butik istället och slapp frakten (frakten från technikdirekt är svindyr, 2-300kr!)

Jag har beställt ett par gånger från Technikdirekt och fått prylarna på några dagar utan strul. Det har dock inte varit några ovanligheter utan saker som finns i lager (Sigma 15-30mm, Canon 300mm f/4L och Canon 20D).

/Pontus

Anddje skrev:
Jag har inte handlat hos någon av dom, men jag har inte hört/läst något dåligt om dom. Tänkte beställa en hårddisk från technikdirekt, men köpte den i butik istället och slapp frakten (frakten från technikdirekt är svindyr, 2-300kr!)

Jag är av uppfattningen att frakten ända från Tyskland är 22 euro, vilket är knappt 220 kronor är billigt. Ett paket på ett kg kostar inom Sverige 125:- med posten. Samma paket att skicka till Tyskland från Sverige kostar 231:-. Jag har därför svårt att tycka att frakter är svindyra. Det som kan vara dyrt är totalpriset inklusive frakt som överstiger priset i butik i Sverige och då finns det heller ingen anledning att handla på postorder oavsett om produkten säljs i svensk postorderbutik eller utländsk.

Jessops är en jättestor butikskedja (tänk Expert, men endast med fotoutrustning) som finns lite överallt här i England. Jag har visserligen inte handlat av dem via postorder men väl de två(!) butiker som ligger i närheten av där jag bor.

Jag har ingen aning om hur snabba de är att leverera men jag kan nog garantera att du inte kommer få några problem med kundservice osv. Jessops har ett bra rykte men är så gott som alltid dyrare än nätbutikerna på allt utom kamerahus (där har de prisgaranti).

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar