Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Jan Saudek..

Produkter
(logga in för att koppla)

annizz

Aktiv medlem
har varit på en utställning av Jan Saudek och han är ju verkligen så grymt duktig! men undrar nu om det finns nån fotograf som gör liknande bilder.. lite mer å fantasy hållet elle va man ska kalla det..
 
Härliga bilder av Saudek. Tillkomna före digitalåldern dessutom och alltså helt fotografisk teknik vad jag kan förstå.
 
Tidningen foto hade ett raportage om honom för några år sedan vill jag minnas. Har för mig det mesta var handkollorerade bilder.
 
Ja färgbilderna ser ut att vara manipulerade på något sätt. Trodde annars att det bl.a var fråga om crossprocessade dia.
 
Vad kul! Jag har också varit på en utställning med honom nyligen. För ca 2 veckor sedan i Prag. "The Best Of Jan Saudek" hette utställningen. Det kanske var den du också var på? Många snygga och annorlunda bilder.
 
Mmmm, jag gillar Saudek. Har haft en bild av en man som håller en pyttebaby i sin famn som skrivbordsbild. Jag gillar hans svartvita bilder
 
Vissa är lite obsena för att jag ska våga kika på dem ;-). Kände genast igen en bild från bandet Soul Asylums genombrottsskiva (hette den Grave Dancers Union tro?).
 
men vet ni nån fotograf som gör liknande bilder? förutom Ödman som oxå är grymt duktig men han kände jag till redan innan.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.