Annons

Jag mötte Lassie (fotorelaterat)

Produkter
(logga in för att koppla)
ochså jag

Tja lite kan jag bidraga med.
Jag har bärt högtalare samman men Björn Afzelius.
Jag har på 10 cm's avstånd fotograferat Mandela (blev ett superkort)
Jag har snackat med Eric Clausen -som är mycket känd skådespelare/resigör i danmark
 
Det är altså här man får skryta hej vilt? :D

Ok, here we go! :D

Jag har ätit middag med Totta Näslund (han bjöd) på s/s Blidösund.

Jag känner Nikke Ström (bas) och Håkan Nyberg (trummor) från Nationalteatern. Plåtade även deras senaste spelning på Mosebacketerassen. Hmm..kanske skulle maila de bilderna till Nikke, han har bara påmint mig sisådär 5 gånger.

En amerikansk bekant till mig som bor på Key West har rökt gräs med Stig Vig. I tibet. I Dalai Llamas "palats", i vänterummet straxt innan de skulle få träffa Llaman själv.

Apropå Dalai Llama så såg jag honom på håll i Washington DC sommaren 2000, när jag var där för att representera svenska vikingakåren vid en stor vikingautställning vid The National Museum of Natural History (Smithsonian Institution) kallad "Vikings - The North Atlantic saga". Min mor fick t.o.m. se honom på nära håll. Hon satt på en gräsmatta i parken bakom muséet med kameran i handen. Dalai Llama går förbi med ett följe av munkar. Tror ni hon tog någon bild?...

Sen har jag haft samma läsare som Jonne Ollakka på Hässlögymnasiet i västerås, Arne! :D

Och en poolares lillesyrra har badat tillsammans med en av tjejerna från A-teens, nakna, hemma i badkaret ;)

Samma polares storasyrra har också varit tillsammans med en gitarrist som spelar eller har spelat med Therion! :D

Justja, så har en av Dregens föredetta flickvänner varit väldigt intresserad av mig, under tiden hon var tillsammans med Dregen! :)

Jag kommer nog på fler jagmöttelassie-historier om jag funderar riktigt länge :D
 
Justja, nu kom jag på en till! Jag höll upp dörren till fd. Estrad musik för en ledbruten gammal gubbe som kom släpandes på en tung koffert. Gubben visade sig vara Ulf Lundell.
 
J.N skrev:
Farsan växte som barn upp på samma ställe som ärkebiskopen K.G Hammar!

Farsan gillade dock inte den blivande ärkebiskopen så han brukade roa sig med att kasta grus på honom medan de satt tillsammans i sandlådan ;)

Nu blev jag allt lite avundsjuk, tänk att få säga att man kastat grus på K.G, det är respekt!
 
Ok, vi är på den nivån... :)

Jag har
1. Blivit bjuden på virre av Ingvar Oldsberg. Och självklart bjudit tebax.
2. Flugit SK 60 med Sven Melander
3. Dömt en tennismatch med Mats Wilander (ok, han var typ 12 år...)
4. Mött Janne Gunnarsson i tennis, 2 ggr. Förlorade båda...:(

Dessutom har min son trampat Sanna Nielsen på tårna när jag skulle plåta henne. :)
 
Chasid skrev:
Jag misstog Sveriges förbundskapten i fotboll 1994 Tommy Svensson för att vara en av min arbetsplats kunder när jag sprang på honom i Växjö idag, det är antagligen inget som han råkar ut för allt för ofta...

Jag var i Växjö tillsammans med min fru och dotter där skulle jag ta bilder till ett magasin (självklart så jobbade jag gratis om nu Försäkringskassan skulle läsa detta). Dottern och jag packade in oss i en hiss och klev av på våning två, där mötte vi en bekant man som klev ut ur sin dörr. En man som jag trodde var en kund till företaget som jag jobbar på när jag inte är pappaledig.

Konversationen var som följer (M) = Mikael, (T) = Tommy.

(M) - Men hej är du också här på besök? Sa jag och tog honom i hand.
(T) - Nej jag bor här!
(M) - Men bor du inte kvar på Bymarken?
(T) - Bymarken var?
(M) - I Jönköping!
(T) - Jag har aldrig bott i Jönköping.
(M) - Men är det inte NN?
(T) - Nej.
(M) - Men du är mycket lik honom, du är möjligtvis inte släkt med honom?
(T) - Nej.
(M) - Hej då!
(T) - Hej då!

Först ett par timmar senare gick det upp för mig att det var Tommy Svensson som jag mött men det kunde mycket väl ha varit kundens tvillingbror, jag ska fråga honom om han brukar förväxlas med Tommy Svensson nästa gång jag möter honom, men det kan ju också vara Tommy Svensson...
 
en till

ok en av mina vänner, skulle vara statist i en film,så kommer det en dam och sätter sig vid sidan av honom.
han frågar: Vad spelar du för roll i filmen?
hon svarar.- Jag spelar Anna Pihl!
:)))))
 
hihih

Rolig tråd denna, skall det nu bli träff med alla medlemmar på FS och sedan handpåläggning?? :)

Det här med att träffa kändisar osv är ju ganska skoj eftersom man oftast klantar till det.

Själv stog jag inne på NK i fjollträsk och bråka med ett ex om en topp. Hon tyckte att 700:- för en tygbit var billigt medans jag ansåg att vi kunde pryda en hel lägenhet med gardiner för samma pris. Då kommer kronprinsessan Viktoria fram och frågar om vi står i kö. Barskt och högljutt svarar jag NEJ. Först när jag såg hennes livvakt reagera jag på vem jag hade fnyst av :)

En polare till mig har blivit nerslagen av Madonnas livvakter när hon var ute och jogga en morgon i Göteborg (tidigt 90-tal)

Själv är jag med på låten Sommarnatt (instrument, var väldigt ung)

Blivit jagad av Dr.Alban för jag inte ville ta en öl med honom.

Och det finns mycket mycket mer. Har dock kommit fram till att det är bättre att vara anonym än kändis. Stackars människor
 
Skön tråd :) Måste bidra med det lilla. Jag tror att jag bor granne med en bror till någon i gyllenetider, kommer dock inte ihåg vem av dom.. :)
 
Metatron skrev:


Har dock kommit fram till att det är bättre att vara anonym än kändis. Stackars människor

Instämmer.

Ser samtidigt att det finns en risk att det anonyma livet är slut för dig om kvällstidningarna får fatt i denna tråden.

Mycket tänkbar löpsedel:

"Ursinnig Dr Alban jagade fotograf som tvingades fly"
 
Hehe, på den tiden var jag inte fotograf utan mest jagad discjockey :)

Och jepps, vi har nog skapat en tråd med hela Aftonbladets upplaga för nästa vecka

Anekdot till då: Blivit prejad av Leif "Loket" Olsson på motorvägen. Hans mamma satt brevid och skällde på honom.
 
Hmmmm... fotorelaterat då...

Jag har fotograferat Sven-Bertil Taube när han uppträdde och därefter skjutsat honom till hotellet i min skräpiga bil. Trevlig man, som låtsades som ingenting och petade undan Mc Donalds-skräp med foten... hihi.

/Catarina
 
En av de roligare trådarna på länge här inne på fotosidan.se.
Det är väl bara att dra sitt strå till stacken. Inget fotorelaterat men ändå..

På 80-talet var min kusin ihop med sångaren som sjöng i refrängen med Efva Attling i sången ”Två av oss”. Fick en turnéplansch med autografer, gissa om man var stolt.

Jobbade hos Bert Karlsson i 2 somrar på Sommarland. Mitt ex var då med i Kvällsöppet med Sivert Öholm för att diskutera arbetsförhållandena på parken.

Blivit utskälld av Berts son Jocke för att jag hade en ful mössa på mig när jag jobbade.

Stått på samma scen som ”Göte Johansson direkt från Metropol” under en kickoff i Sälen, tidigt 90-tal.

En kompis har druckit whiskey med Lemmy i Motorhead i Soho, London. (Fast den kan nog vara ganska vanlig)

Har suttit och pratat med Börje Salming på flygplatsen i Paris. Vi hade varit på en mässa i Toronto där Börje hade varit och signerat prylar.(Har nu ett par Salming-kalsonger med texten ”Lycka till från Börje Salming”). Vi mellanlandade i Frankrike och när vi satt och väntade på vårt flyg så kom Börje och satte sig hos oss. Vi pratade om livet efter hockeyn och om hans företag. Hemskt trevlig kille! Hans underarmar var lika stor som mina vader.(Säger iofs inte så mycket men ändå)

Käkat på Wayne Gretzkys restaurang i Toronto.

Kommer nog på nåt mer så småningom.
 
murdoc skrev:

En kompis har druckit whiskey med Lemmy i Motorhead i Soho, London. (Fast den kan nog vara ganska vanlig)

Hehe, en kompis till mig har druckit hemkört med Lemmy och Micky Dee i Östersund (Under storsjöyran). :D
 
Bryggarn skrev:
Film är ju också ett slags foto, eller hur?

Jag levererade en pall dricka till filminspelningen av "Den ofrivillige golfaren" (Sällskapsresan 4) på Ekerums golfanläggning på Öland, det är alltså jag som levererat ölburken som Stig-Helmer puttar ner i en gatubrunn i en scen.

Fast hon som jobbar som bartender hade sommarstuga bredvid vårt hus när jag var liten

Och min mammas arbetskompis mans kusin är gift med Henke Larsson, det slår väl allt? En äkta Lassie
 
Kom på en till...

100m från vårt vardagsrumsfönster ser jag hyreshuset där Errol Leonard Norstedt bodde på 70-talet. Det var där han kom på sitt slutliga artistnamn- Eddie Meduza!
 
Walle skrev:
Det är altså här man får skryta hej vilt? :D

Justja, så har en av Dregens föredetta flickvänner varit väldigt intresserad av mig, under tiden hon var tillsammans med Dregen! :)

Svårt att slå. När jag gick på fotoskola spelade jag bas för Dregens gamla gitarrlärare. (ta-da nästan fotorelaterat...)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.