Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Jag mötte Lassie (fotorelaterat)
- Trådstartare Chasid
- Start datum
cowboy
Aktiv medlem
Äntligen kom jag på något fotorelaterat
När jag knäppte denna bild satt jag i sadeln på samma häst som Quentin Tarantino (Pulp Fiction, Reservoar Dogs, Jackie Brown, Kill Bill, med mera) red fyra år senare.
/ursäkta dålig scanning och konstig komposition/
När jag knäppte denna bild satt jag i sadeln på samma häst som Quentin Tarantino (Pulp Fiction, Reservoar Dogs, Jackie Brown, Kill Bill, med mera) red fyra år senare.
/ursäkta dålig scanning och konstig komposition/
Bilagor
ann elisabeth
Aktiv medlem
Inte fotorelaterat, men jag har fått en kyss på pannan av Evert Taube
Graal
Avslutat medlemskap
August Strindberg var ju experimenterande fotograf också. Och när han skrev var det uteslutande på papper från Lessebo bruk, något annat dög inte åt honom. Och jag bor i Lessebo ju. Har t.om jobbat på pappersbruket en sommar.
Bor för den delen också 100m från sjön Läen. Dricker också vatten som kommer därifrån och badar varje sommar i sjön. Många av mina bilder är också från sjön. Och på sjön Läen har den ryske tsaren vinterfiskat, när han hämtade sin tsarskål på Kosta glasbruk i samband med ett statsbesök före revolutionen 1917. Finns ett fotografi på tsaren i sin släde på sjön i Lessebo hembygdsmuséum, där fö min svärfar ibland visar turisterna runt om somrarna.
Bor för den delen också 100m från sjön Läen. Dricker också vatten som kommer därifrån och badar varje sommar i sjön. Många av mina bilder är också från sjön. Och på sjön Läen har den ryske tsaren vinterfiskat, när han hämtade sin tsarskål på Kosta glasbruk i samband med ett statsbesök före revolutionen 1917. Finns ett fotografi på tsaren i sin släde på sjön i Lessebo hembygdsmuséum, där fö min svärfar ibland visar turisterna runt om somrarna.
hansen2
Aktiv medlem
När jag var 7-8 år gammal visade mig Joe Newman, en amerikansk trumpetfantom som bl.a lirat med Count Basie, hur en trumpet skulle trakteras - hemma i vår källare.
Detta var förmodligen orsaken till att valet blev trumpet efter det obligatoriska året med blockflöjt ... inget bra val, lät hemskt och jag lade av efter ett par tre år
/Johan
Detta var förmodligen orsaken till att valet blev trumpet efter det obligatoriska året med blockflöjt ... inget bra val, lät hemskt och jag lade av efter ett par tre år
/Johan
Graylingman
Aktiv medlem
Jag har i alla fall jobbat i garderoben på Ludvika teaterförening där Sune Mangs besökte en föreställning tillsammans med en grupp från hälsohemmet Tallmogården. Jag fick då den stora äran att både hänga in och efter föreställningen lämna ut hans rock. Dessutom bevaka den och alla andra kläder under föreställningen. Snacka om att sola sig i stjärnglans!!
Graylingman
Aktiv medlem
Förresten... jag kom på en till. Min kusin är gift med Mats Sundins moster!!
mankepanke
Aktiv medlem
Elin Elderud, fotograf i Jönköping som tog livebilder av rånet där härom året har en pappa, Christer Elderud, som just pensionerats som fotograf på Östgöta Correspondenten och öppnat kameramuseum i Vadstena och hans pappa i sin tur drev både biografen och ett fik här i Mjölby och jag har varit på båda! Det ni! Snart ska jag även besöka kameramuseet...
För övrigt var det någon som försökte samla poäng på Winnerbäck tidigare, men när jag var lärarkandidat på Katedralsskolan i Linköping hösten -93 så undervisade jag Lars Winnerbäck! Smaka på den!
För övrigt var det någon som försökte samla poäng på Winnerbäck tidigare, men när jag var lärarkandidat på Katedralsskolan i Linköping hösten -93 så undervisade jag Lars Winnerbäck! Smaka på den!
Graylingman
Aktiv medlem
mankepanke skrev:
Jag tycker fortfarande att min "Sune Mangs rock" slår allt hittills i tråden!
mankepanke
Aktiv medlem
Sans skrev:
Inte då... jag har plåtade flera rullar på gruppen Reeperbahn innan de var med i kultfilmen G. ;o)))
Åh, Wow! Får jag vidröra dig...
Sushan
Avslutat medlemskap
*skrattar*mankepanke skrev:
Åh, Wow! Får jag vidröra dig...
Enicar
Aktiv medlem
Sans skrev:
Inte då... jag har plåtade flera rullar på gruppen Reeperbahn innan de var med i kultfilmen G. ;o)))
Om vi är inne i rocksvängen så har jag faktiskt en bild på han som var ljudtekniker åt hårdrocksbandet TREAT på 80-talet
Mikael F
Aktiv medlem
Jag stod på Ängelholms flygplats och väntade på min fru och våra barn som kom med flyget. Kameran i högsta hugg för att ta en "här kliver ni av planet-bild".
Men det dröjde så innan de kom, eftersom (förstod jag lååång senare) Säpo/polisen skulle eskortera prinsessan Madelene av planet och passerade 3 meter framför mig.
Tog jag någon bild?
Nä. Tänkte inte på det.
Men det dröjde så innan de kom, eftersom (förstod jag lååång senare) Säpo/polisen skulle eskortera prinsessan Madelene av planet och passerade 3 meter framför mig.
Tog jag någon bild?
Nä. Tänkte inte på det.
Poteta
Aktiv medlem
Ha ha! *Asgarv!*Mikael F skrev:
Tog jag någon bild?
Nä. Tänkte inte på det.