Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Jag mötte Lassie (fotorelaterat)

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag hade en skolkamrat som hade två bröder som var med i ett band som låg på Svensktoppen nångång under första hälften av 60-talet.

Fast vad har det med foto att göra?

Senast ändrad:
Nu kom jag på nåt fotorelaterat
När Canon introducerade EOS650 i Sverige så satte jag upp diaprojektorerna och bildspeltekniken på Canon vid Norrmalmstorg och i Wasamuseets hörsal.

Äntligen kom jag på något fotorelaterat

När jag knäppte denna bild satt jag i sadeln på samma häst som Quentin Tarantino (Pulp Fiction, Reservoar Dogs, Jackie Brown, Kill Bill, med mera) red fyra år senare.

/ursäkta dålig scanning och konstig komposition/

Bilagor

• barney_o_giraffer_utsnitt_466_24a.jpg
    barney_o_giraffer_utsnitt_466_24a.jpg
    82.4 KB · Visningar: 1,261
August Strindberg var ju experimenterande fotograf också. Och när han skrev var det uteslutande på papper från Lessebo bruk, något annat dög inte åt honom. Och jag bor i Lessebo ju. Har t.om jobbat på pappersbruket en sommar.

Bor för den delen också 100m från sjön Läen. Dricker också vatten som kommer därifrån och badar varje sommar i sjön. Många av mina bilder är också från sjön. Och på sjön Läen har den ryske tsaren vinterfiskat, när han hämtade sin tsarskål på Kosta glasbruk i samband med ett statsbesök före revolutionen 1917. Finns ett fotografi på tsaren i sin släde på sjön i Lessebo hembygdsmuséum, där fö min svärfar ibland visar turisterna runt om somrarna.

När jag var 7-8 år gammal visade mig Joe Newman, en amerikansk trumpetfantom som bl.a lirat med Count Basie, hur en trumpet skulle trakteras - hemma i vår källare.
Detta var förmodligen orsaken till att valet blev trumpet efter det obligatoriska året med blockflöjt ... inget bra val, lät hemskt och jag lade av efter ett par tre år :)

/Johan

Jag får väl dra mitt strå till stacken också:

Min syster var på fest på Michael Jackson's Neverland Ranch för ett par år sedan. Kamera? Inte tillåtet.

Själv läste jag på Chalmers tillsammans med Martin Rolinski i BWO. Inte heller fotorelaterat, men ändå :^)

Jag har i alla fall jobbat i garderoben på Ludvika teaterförening där Sune Mangs besökte en föreställning tillsammans med en grupp från hälsohemmet Tallmogården. Jag fick då den stora äran att både hänga in och efter föreställningen lämna ut hans rock. Dessutom bevaka den och alla andra kläder under föreställningen. Snacka om att sola sig i stjärnglans!!

Elin Elderud, fotograf i Jönköping som tog livebilder av rånet där härom året har en pappa, Christer Elderud, som just pensionerats som fotograf på Östgöta Correspondenten och öppnat kameramuseum i Vadstena och hans pappa i sin tur drev både biografen och ett fik här i Mjölby och jag har varit på båda! Det ni! Snart ska jag även besöka kameramuseet...

För övrigt var det någon som försökte samla poäng på Winnerbäck tidigare, men när jag var lärarkandidat på Katedralsskolan i Linköping hösten -93 så undervisade jag Lars Winnerbäck! Smaka på den!

mankepanke skrev:

För övrigt var det någon som försökte samla poäng på Winnerbäck tidigare, men när jag var lärarkandidat på Katedralsskolan i Linköping hösten -93 så undervisade jag Lars Winnerbäck! Smaka på den!

Jag tycker fortfarande att min "Sune Mangs rock" slår allt hittills i tråden!

Inte då... jag har plåtade flera rullar på gruppen Reeperbahn innan de var med i kultfilmen G. ;o)))

Sans skrev:
Inte då... jag har plåtade flera rullar på gruppen Reeperbahn innan de var med i kultfilmen G. ;o)))

Om vi är inne i rocksvängen så har jag faktiskt en bild på han som var ljudtekniker åt hårdrocksbandet TREAT på 80-talet

Jag stod på Ängelholms flygplats och väntade på min fru och våra barn som kom med flyget. Kameran i högsta hugg för att ta en "här kliver ni av planet-bild".
Men det dröjde så innan de kom, eftersom (förstod jag lååång senare) Säpo/polisen skulle eskortera prinsessan Madelene av planet och passerade 3 meter framför mig.
Tog jag någon bild?
Nä. Tänkte inte på det.

I helgen hällde min vän Fredrik upp mjölk i den scweiziska frijazzbasisten Nina Heneys kaffe, och henne har jag plåtat på konsert.

Var det bakvänt?

Jag har fått en kram av Carola Häggkvist och har bildbeviset i nån av de överfyllda lådorna med bilder man har på vinden! Om inte råttorna har ätit upp den *S*

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar