Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Jag mötte Lassie (fotorelaterat)

Produkter
(logga in för att koppla)
Söndagen efter midsommar för två år sedan satt jag och tog en bira på Rökeriet, Fjäderholmarna. Satt där och njöt av solnedgången med min hund, Jack Russeln, Frodo. Plötsligt gick ryktet, HAN är här. Inget stort följe bara två man.
Blev lite nyfiken och tog en sväng med toaletten som ursäkt. Mycket riktigt, HAN satt där inne på restaurangavdelningen.
Gick tillbaka till min plats och avvaktade förväntansfullt fortsättningen. Hovmästarn kom och berättade att HAN ätit jordgubbar med glass och druckit NIO Åhlborg till!!!
Effekten lät inte vänta på sig. Efter en stund körde HAN show på bryggan, sjöng helan går med tre damer, tjyvlånade personaltoaletten och snodde fisk i disken.
Plötsligt hörs bestämda men en smula vingliga steg på bryggan, så står HAN där framför oss, hunden och mig. Frågar om han får slå sig ner en stund. Frodo som gillar alla nya människor viftar vänligt på svansen, plötsligt tar han ett hopp upp i HANS knä.
Det visade sig att det inte var min försynta person som hade tilldragit sig uppmärksamheten från HONOM utan min fyrbenta polare.
HAN hade tydligen flera stycken av samma sort hemma i stallet och det verkade finnas lite hemlängtan i samtalet med Frodo.
Som tur var hade jag min lilla fickkamera med, frågade försynt om det var OK att knäppa en bild, vem kan säga nej efter nio Åhlborg och en social hund i knät. Plösligt var stunden över men minnet kommer alltid att finnas kvar.
Har inte tvättat hunden sedan dess ;-))))
G
 

Bilagor

  • bruce.jpg
    bruce.jpg
    93.4 KB · Visningar: 1,704
Hm , att komma med att mina föräldrar kände Kjell Lönnå med familj och att vi spenderade ganska mycket tid ihop då jag var yngre, känns lite futtigt jämfört med Gomers historia. Det fotorelaterade är att det finns många foton, hemma hos mor, av dem tillsammans. :)
 
Emma Wiklunds barnvagn stor parkerad till höger om dessa.
 

Bilagor

  • 070505-0412-t.jpg
    070505-0412-t.jpg
    82.1 KB · Visningar: 1,553
Frodo & The Boss

Gomer skrev:
Frodo som gillar alla nya människor viftar vänligt på svansen, plötsligt tar han ett hopp upp i HANS knä.

G
Schysst av dig att ta en bild. Det blir ju ett jättefint minne för Frodo :)
 
Gomer skrev:
Söndagen efter midsommar för två år sedan satt jag och tog en bira på Rökeriet, Fjäderholmarna. Satt där och njöt av solnedgången med min hund, Jack Russeln, Frodo. Plötsligt gick ryktet, HAN är här. Inget stort följe bara två man.
Blev lite nyfiken och tog en sväng med toaletten som ursäkt. Mycket riktigt, HAN satt där inne på restaurangavdelningen.
Gick tillbaka till min plats och avvaktade förväntansfullt fortsättningen. Hovmästarn kom och berättade att HAN ätit jordgubbar med glass och druckit NIO Åhlborg till!!!
Effekten lät inte vänta på sig. Efter en stund körde HAN show på bryggan, sjöng helan går med tre damer, tjyvlånade personaltoaletten och snodde fisk i disken.
Plötsligt hörs bestämda men en smula vingliga steg på bryggan, så står HAN där framför oss, hunden och mig. Frågar om han får slå sig ner en stund. Frodo som gillar alla nya människor viftar vänligt på svansen, plötsligt tar han ett hopp upp i HANS knä.
Det visade sig att det inte var min försynta person som hade tilldragit sig uppmärksamheten från HONOM utan min fyrbenta polare.
HAN hade tydligen flera stycken av samma sort hemma i stallet och det verkade finnas lite hemlängtan i samtalet med Frodo.
Som tur var hade jag min lilla fickkamera med, frågade försynt om det var OK att knäppa en bild, vem kan säga nej efter nio Åhlborg och en social hund i knät. Plösligt var stunden över men minnet kommer alltid att finnas kvar.
Har inte tvättat hunden sedan dess ;-))))
G


Lika bra att lägga ner tråden. vi har en vinnare :)
 
Film är ju också ett slags foto, eller hur?

Jag levererade en pall dricka till filminspelningen av "Den ofrivillige golfaren" (Sällskapsresan 4) på Ekerums golfanläggning på Öland, det är alltså jag som levererat ölburken som Stig-Helmer puttar ner i en gatubrunn i en scen.
 
Hm, kanske lite för länge sen jag bodde i Sverige och har svårt att känna igen folk. Vem var han som höll i Frodo?
 
Bara lik nån? Så tråkigt, men Stig Helmer diggar jag.
Själv har jag många gånger sovit i samma säng som Staffan Hellstrand, när vi var barn. âven plåtat, men vi är kusiner då alltså, så det är inte så konstigt.
 
Murre och The Boss

Det finns faktiskt en uppföljning på Frodobilden om nu någon skulle vara intresserad.
Murre som på den tiden var restaurangchef på Rökeriet har Bruce som idol. Han har till och med odlat samma lilla fjantiga hårbit på underläppen.
Detta noterade HAN och bad Murre komma och sätta sig. Murre frågade om det var OK med en bild så jag plåtade igen. Snabb som en vessla knatade jag hem (bor på ön) skrev ut och skar en passepartout.
En kvart efter bilden skrev HAN autografen på pappskivan som present till Murre.
Den killen hade svårt att somna den kvällen ;-))))
G
 

Bilagor

  • murre.jpg
    murre.jpg
    94 KB · Visningar: 925
Farsan växte som barn upp på samma ställe som ärkebiskopen K.G Hammar!

Farsan gillade dock inte den blivande ärkebiskopen så han brukade roa sig med att kasta grus på honom medan de satt tillsammans i sandlådan ;)

Vad gäller mig så gick Rolf Lassgård med familj förbi mig på bara några centimeters avstånd i en affär i Tummelilla.

Jag har dessutom sett Leif "Loket" Olsson

Och engång påstod farsan att kungen själv körde förbi i ilfart utanför hans hus (som ligger i en liten skithåla i Skåne)

Så kan det gå. ;)
 

Bilagor

  • file_92202.jpg
    file_92202.jpg
    13.8 KB · Visningar: 857
Senast ändrad:
ann elisabeth skrev:
Hm, kanske lite för länge sen jag bodde i Sverige och har svårt att känna igen folk. Vem var han som höll i Frodo?

Underbart!
Var har du bott istället, så långt in i Afrikas djungel man kan komma och i minst 20 år?
Man måste fan ha bott under en sten i väldigt många år, alternativt vara blind (vilket jag utgår från att du inte är), om man inte känner igen killen på bilden. Det finns liksom inte att du inte sett honom väldigt många gånger förr.

Fast i och för sig, är du max 12-13 år kanske du missat honom.

/Magnus
 
Jag hade Åke Edwardsson som lärare på journalisthögskolan i Göteborg. Har sedan dess gjort det till en princip att aldrig någonsin läsa någon av hans böcker. Flera av mina klasskamrater likaså.
 
Min kusins granne var Pernilla Wahlgrens trummis så på hennes första turné med bröderna Ingrosso fick jag och min kusin gå före kön på några konserter plus stå längst fram framför kravallstaketet. Dessutom fick vi låna varsitt strassarmband med avklippta nätvantar av Pernilla. En av kvällarna bjöd bröderna Ingrosso oss på korv med mos på korvmojjen där de busade med en "skrattpåse" som man skulle skratta i och sen spelades det upp. De var inte riktigt kloka :eek:)).

13 år gammal var jag då så jag behöver väl inte säga vilken stor grej det var för mig då :eek:)).
 
Stod bredvid en kändis från Tre Kronor-serien i pisserännan på en krog i Helsingborg.Men det visste jag inte förrän en bekant sa det..

Har även stått på scenen tillsammans med Sigge Furst på Tiljans Talanger i Visby, Som gruppledare för hemvärnssoldaterna stod vi för rekvisitatransport/iordningställande.
 
Min jobbarkompis hadde en av huvudrollerna i lilla jönssonligan som Vanheden, min andra jobbarkompis har servat Vanheden(Ulf Brunnberg)'s privata jaguar, enligt min kamrat var herr Brunnberg lite lätt stroppig.
Ytterligare en jobbarkompis, han är långväga släkt med Therese Alshammar(simmerskan).
 
I mitten av 70-talet träffade jag Gunnar Nordahl på en tandläkarmottagning i Norrköping. Han spanade in unge Leifs ben och förutspådde en lysande karriär inom fotboll. Aldrig någonsin har nog en människa haft mer fel... ;-)
 
Jag misstog Sveriges förbundskapten i fotboll 1994 Tommy Svensson för att vara en av min arbetsplats kunder när jag sprang på honom i Växjö idag, det är antagligen inget som han råkar ut för allt för ofta...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.