Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Jag är först i kön...
- Trådstartare StefanM
- Start datum
D Gulliksson
Aktiv medlem
Fick du någon prisuppgift?
StefanM
Aktiv medlem
D Nilsson skrev:
Fick du någon prisuppgift?
Nej, men det skulle komma under dagen.
wikman
Aktiv medlem
AndersGbg skrev:
Jag ringde till YFO-Gbg i morse och satte upp mig för en D200 jag med.
Tror inte heller att de hade så många i kö för personen jag pratade med hade inte ens fått någon info från Nikon än.
Jag vet att YFO iaf i samband med EOS 5D lanseringen bara räknade in de som faktiskt lagt handpenning i kön. Resten klassades som "intresentlista".
AndersGbg
Aktiv medlem
wikman skrev:
Jag vet att YFO iaf i samband med EOS 5D lanseringen bara räknade in de som faktiskt lagt handpenning i kön. Resten klassades som "intresentlista".
Jo jag hörde det också. Därför sa jag att jag kunde betala handpenning eller t o m hela summan direkt (det låter lite desperat, jag vet ). Men eftersom de inte visste något mer när jag ringde så skulle han återkomma under dagen.
Vill de ha handpenning kan jag kila ner till YFO på Kungstorget här i Gbg på lunchen och betala.
Kodiak
Aktiv medlem
Kodiak skrev:
När är det sagt att den ska finnas i handeln?
Svante
Jag svarar mig själv...
I slutet av december kommer huset och i februari så ska paket med kitobjektiv finnas...
Svante
KGS
Aktiv medlem
Calle S skrev:
Det är bra, shoppa på ni och utred eventuella barnsjukdomar. Så köper jag om ett halvår;-)
Är det inte nåt med med felfokusering? *duckar snabbt*
/kg, som önskar alla lycka till med sina nya gluttsnäppor
StefanM
Aktiv medlem
wikman skrev:
Tar alltid på faktura eftersom jag har ett företag. Det får man väl se som betalt eftersom jag handlar en hel del där och alltid skött mig.
StefanM
Aktiv medlem
Isak_B skrev:
uuh jag vart nr 7 i kön på scandinavian och de hade prisuppgift 15900 inkl moms. om man hade jättetur leverans i mitten av november men det är väl föga troligt.
Vad ska man satsa på för objektiv då tro..några förslag?
105 Micro
17-35/2,8 AF-S
28-70/2,8 AF-S
70-200/2,8 AF-S VR
300/2,8 AF-S VR
TC-17 II
SB-800
SU-800
*SLURP*
Jag har bara kommit till 70-200:an, TC17 II och SB-800:an än så länge...
boris.bonasin
Aktiv medlem
Isak_B skrev:
uuh jag vart nr 7 i kön på scandinavian och de hade prisuppgift 15900 inkl moms. om man hade jättetur leverans i mitten av november men det är väl föga troligt.
Absolut en sådan här uppsättning:
17-55/2,8G DX AF-S
70-200/2,8 AF-S VR
105 Micro
SB-800
SU-800
joniz
Aktiv medlem
Isak_B skrev:
När du ställde dig i kön, tog dom bara namn och adressuppgifter och sa att dom skulle höra av sig när dom visste mer eller ville dom ha handpenning för att sätta upp dig på listan?
picturethis.se
Aktiv medlem
Hahah, det här känns ju kul.
För 3 veckor sedan fick jag min D2x, efter att ha fått vänta i nästan en månad på den.
Vad tror ni Nikon satt å gjorde medan jag väntade?
Jo, D200.
Tack för det!
För 3 veckor sedan fick jag min D2x, efter att ha fått vänta i nästan en månad på den.
Vad tror ni Nikon satt å gjorde medan jag väntade?
Jo, D200.
Tack för det!