Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Jag är först i kön...

Produkter
(logga in för att koppla)

StefanM

Aktiv medlem
I morse la jag en order på en Nikon D200 på CyberPhoto!! Ringde och kollade hur många dom skulle få in och en kille sa ca 10 st. Han sa också att jag var den första som beställt och således först i kön!
Idag hör jag fågelsång var jag än vänder mig!!!
 
Jag ringde till YFO-Gbg i morse och satte upp mig för en D200 jag med.
Tror inte heller att de hade så många i kö för personen jag pratade med hade inte ens fått någon info från Nikon än.
 
Skrev upp mig för en D200 på Scandinavian imorse, inget pris fastställt men han gissade runt 15 lax.
 
AndersGbg skrev:
Jag ringde till YFO-Gbg i morse och satte upp mig för en D200 jag med.
Tror inte heller att de hade så många i kö för personen jag pratade med hade inte ens fått någon info från Nikon än.

Jag vet att YFO iaf i samband med EOS 5D lanseringen bara räknade in de som faktiskt lagt handpenning i kön. Resten klassades som "intresentlista".
 
wikman skrev:
Jag vet att YFO iaf i samband med EOS 5D lanseringen bara räknade in de som faktiskt lagt handpenning i kön. Resten klassades som "intresentlista".

Jo jag hörde det också. Därför sa jag att jag kunde betala handpenning eller t o m hela summan direkt (det låter lite desperat, jag vet :) ). Men eftersom de inte visste något mer när jag ringde så skulle han återkomma under dagen.

Vill de ha handpenning kan jag kila ner till YFO på Kungstorget här i Gbg på lunchen och betala.
 
Calle S skrev:
Det är bra, shoppa på ni och utred eventuella barnsjukdomar. Så köper jag om ett halvår;-)

Är det inte nåt med med felfokusering? *duckar snabbt*

/kg, som önskar alla lycka till med sina nya gluttsnäppor
 
wikman skrev:
Jag vet att YFO iaf i samband med EOS 5D lanseringen bara räknade in de som faktiskt lagt handpenning i kön. Resten klassades som "intresentlista".

Tar alltid på faktura eftersom jag har ett företag. Det får man väl se som betalt eftersom jag handlar en hel del där och alltid skött mig.
 
uuh jag vart nr 7 i kön på scandinavian och de hade prisuppgift 15900 inkl moms. om man hade jättetur leverans i mitten av november men det är väl föga troligt.

Vad ska man satsa på för objektiv då tro..några förslag? :p
 
Isak_B skrev:
uuh jag vart nr 7 i kön på scandinavian och de hade prisuppgift 15900 inkl moms. om man hade jättetur leverans i mitten av november men det är väl föga troligt.

Vad ska man satsa på för objektiv då tro..några förslag? :p

105 Micro
17-35/2,8 AF-S
28-70/2,8 AF-S
70-200/2,8 AF-S VR
300/2,8 AF-S VR
TC-17 II
SB-800
SU-800

*SLURP*

Jag har bara kommit till 70-200:an, TC17 II och SB-800:an än så länge...
 
Isak_B skrev:
uuh jag vart nr 7 i kön på scandinavian och de hade prisuppgift 15900 inkl moms. om man hade jättetur leverans i mitten av november men det är väl föga troligt.

Vad ska man satsa på för objektiv då tro..några förslag? :p

Absolut en sådan här uppsättning:
17-55/2,8G DX AF-S
70-200/2,8 AF-S VR
105 Micro
SB-800
SU-800
 
Isak_B skrev:
uuh jag vart nr 7 i kön på scandinavian och de hade prisuppgift 15900 inkl moms. om man hade jättetur leverans i mitten av november men det är väl föga troligt.

Vad ska man satsa på för objektiv då tro..några förslag? :p

När du ställde dig i kön, tog dom bara namn och adressuppgifter och sa att dom skulle höra av sig när dom visste mer eller ville dom ha handpenning för att sätta upp dig på listan?
 
Hahah, det här känns ju kul.

För 3 veckor sedan fick jag min D2x, efter att ha fått vänta i nästan en månad på den.

Vad tror ni Nikon satt å gjorde medan jag väntade?
Jo, D200.

Tack för det!
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.