Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Jag är först i kön...

Produkter
(logga in för att koppla)
Slowfinger skrev:
Det är nog ingen fara. D70 var ju fri från barnsjukdomar som jag minns.
Det var viss ironi i mitt inlägg...! För kollar man på t.ex D100:an kom det en enda uppdatering av mjukvaran, och det i ett tidigt skede. Och mig veterligen finns det få konstigheter med den kameran. Jag har aldrig hört en D100 med backfokus, t.ex.

Det är nog ingen fara. D70 var ju fri från barnsjukdomar som jag minns.
Nja, D70 släpptes ju med någon komponent som verkar haft stora kvalitetsvariationer i tillverkningen och som orsakat att kameran dött med en blinkande lampa för vissa.

Felet gäller dock långt ifrån alla kameror, men det var tillräckligt vanligt (eller genererade tillräcklig publicitet) för att Nikon skulle gå ut och lova att byta ut den komponenten om folk råkade ut för felet, oavsett om garantitiden gått ut.

wsaar skrev:
Nja, D70 släpptes ju med någon komponent som verkar haft stora kvalitetsvariationer i tillverkningen och som orsakat att kameran dött med en blinkande lampa för vissa.

Felet gäller dock långt ifrån alla kameror, men det var tillräckligt vanligt (eller genererade tillräcklig publicitet) för att Nikon skulle gå ut och lova att byta ut den komponenten om folk råkade ut för felet, oavsett om garantitiden gått ut.

Exakt, jag litar på att Nikon håller mig skadefri om min kamera som jag får från Cyberphoto nästa månad skulle vara felaktig.
Så har det fungerat tidigare och jag tror inte att Nikon ändrar sin policy.

Det kan ju vara surt att behöva vara utan kamera under tiden men jag kommer inte att bli lämnad i sticket emd trasig kamera.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar