Det var viss ironi i mitt inlägg...! För kollar man på t.ex D100:an kom det en enda uppdatering av mjukvaran, och det i ett tidigt skede. Och mig veterligen finns det få konstigheter med den kameran. Jag har aldrig hört en D100 med backfokus, t.ex.Slowfinger skrev:
Det är nog ingen fara. D70 var ju fri från barnsjukdomar som jag minns.
Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Jag är först i kön...
- Trådstartare StefanM
- Start datum
Det var så länge sen den släpptes. Jag tror inte linjaler var uppfunna då ;-)Calle S skrev:
Jag har aldrig hört en D100 med backfokus, t.ex.
Rodney
Aktiv medlem
jimh skrev:
Det var så länge sen den släpptes. Jag tror inte linjaler var uppfunna då ;-)
bra sagt..
wsaar
Aktiv medlem
Nja, D70 släpptes ju med någon komponent som verkar haft stora kvalitetsvariationer i tillverkningen och som orsakat att kameran dött med en blinkande lampa för vissa.Det är nog ingen fara. D70 var ju fri från barnsjukdomar som jag minns.
Felet gäller dock långt ifrån alla kameror, men det var tillräckligt vanligt (eller genererade tillräcklig publicitet) för att Nikon skulle gå ut och lova att byta ut den komponenten om folk råkade ut för felet, oavsett om garantitiden gått ut.
Dajo
Aktiv medlem
wsaar skrev:
Nja, D70 släpptes ju med någon komponent som verkar haft stora kvalitetsvariationer i tillverkningen och som orsakat att kameran dött med en blinkande lampa för vissa.
Felet gäller dock långt ifrån alla kameror, men det var tillräckligt vanligt (eller genererade tillräcklig publicitet) för att Nikon skulle gå ut och lova att byta ut den komponenten om folk råkade ut för felet, oavsett om garantitiden gått ut.
Exakt, jag litar på att Nikon håller mig skadefri om min kamera som jag får från Cyberphoto nästa månad skulle vara felaktig.
Så har det fungerat tidigare och jag tror inte att Nikon ändrar sin policy.
Det kan ju vara surt att behöva vara utan kamera under tiden men jag kommer inte att bli lämnad i sticket emd trasig kamera.