Annons

Ja, ni...

Produkter
(logga in för att koppla)

Kerde

Ny medlem
Jag har fotat något år nu och jag vet u att jag har en värld av kunskap att ta tillvara på här och annars. Jag har tagit de få fotokurser jag kan här i vår lilla by och har väl fått en sådär lagom bra uppfattning om hur en kamera fungerar och hur man använder den bäst. när jag läser här på forumet och ser alla hemnska siffror och annat så kan jag inte alls hänga med,jag vet helt enkelt ingeting känns det som

:confused:

Jag undrar om någon av er har förslag på bra litteratur eller eventuella webbsidor där jag kan hitta lite skolningsmaterial och lära mig litegrann...?

Tack på förhand!

Pär Lundqvists böcker:
Foto - Min hobby
Landskapsfotografering
Mörkrumsteknik

Sen finns det en engelsman vid namn John Hedgecoe som har skrivit ett antal bra nybörjarböcker.

Böcker är som sagt bra, biblioteket har en hel del, foto har ju inte utvecklats så mycket ur ett tekniskt perspektiv de senaste hundra åren så även bibblans sjuttiotalssortiment är läsvärt.

Och annars; Fråga! Folk uttrycker sig ofta lite slarvigt på såna här ställen och tänker kanske inte på olika kunskapsnivåer o dyl. Men väldigt få tar illa upp om man ber om ett förtydligande.

Just precis!
Fotosidan är öppen för alla, oavsett kunskapsnivå. Inga frågor är för dumma, så fråga på bara!

Ett tips: formulera din fråga redan i rubriken, så är chansen större att du får många bra svar.:)

handla på nätet

Tänkte bara slå ett slag för adlibris bokhandel, bra priser och billig frakt!

Det skiljer rätt mycke i pris på böckerna till adlibris fördel när ni börjar jämföra med vanliga bokhandlare!

http://www.adlibris.se

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar