Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Istockphoto, rejected file

Produkter
(logga in för att koppla)
Uhhhh skojar dom eller...visst man ser ytterst små "korn" i bakgrunden...har du prövat o göra ett extra lager av bilden..lägga på surface blur på det översta lagret o sedan måla fram björnen??Testade lite snabbt på jobbet..om du vill kan jag maila över den färdiga bilden??

Mvh Peter
 
Om du tittar i övergången mellan grått och grönt i 100% så syns det tydligt.
Har haft samma bekymmer det var först när jag bytte upp mig till D# och började använda Capture NX som mina filer gick igenom.
//Leif
 
remeife skrev:
Om du tittar i övergången mellan grått och grönt i 100% så syns det tydligt.
Har haft samma bekymmer det var först när jag bytte upp mig till D# och började använda Capture NX som mina filer gick igenom.
//Leif
Syns ja, tydligt njae...
Tycker faktiskt att de är lite väl petiga i detta fallet. Peters tips verkar vara sjysst och det skall jag träna lite på men det känns lite surt att man får avslag på en bild tagen på ISO200 med en D300 och ett högklassobjektiv som 70-200/2.8 VR

Lägg dessutom till att man "framkallar" via Capture NX, utan någon speciell skärpning och med brusreducering.
 
Senaste bilden va bättre men man ser kornen, (de är väldigt nogranna med det).
Ena örat på björnen är kapat, skulle försökt fixa till det genom utökning av bildytan och sedan clonat och använt healingbrush.
Växten som sticker upp måste nog också bort.



De klistrar in standardsvar på istockphoto. Ibland finns inte det rätta svaret som motsvarar felet, då klistras det svar som ligger närmast felet in. Där kan de ibland göra fel eftersom det är väldigt svårt att avgöra på vissa bilder.



Gav upp efter några försök med istockphoto då endast en bild blev godkänd, pg a problem med brus.
Har en Olympus E-500 som jag tycker är svår att få till helt brusfria bilder med. Allt över iso100 blir för brusigt för istockphoto_Och även om man kör med lägsta iso, rawformat och allt så blir det knas. Brusig sensor och lite dåligt tålamod, kanske.


Lärde mig dock mycket nytt gällande kvalitativa bilder under den perioden :D
 
Senast ändrad:
Jag får ofta bilder nekade pga brus men tittar man efter så ser man det. Sensorn i min 20D är inte bättre, inte ens med iso 100.

Jag maskar ofta bakgrunden och kör gaussian blur för att få bort bruset och det brukar bli godkänt.

Det tog ett tag innan jag lärde mig se brus på samma sätt som de gör.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.