Har läst x antal sidor i denna tråd och spenderat alldeles för lång tid här. Först vill jag bara säga att jag är en hyperamatör som endast haft min canon i 3½ månad.
För ett tag sedan upptäckte jag IS och jag registrerade mig men efter att ha blivit rejectad två gånger på kort tid lade jag ner projektet. anledningen första gången var "similar in subject matter ..." och andra gången fick jag riktig bakläxa ang komposition osv...
jag har läst på en del sedan dess och experimenterat mer med kameran och dess funktioner och tänkte testa igen.
lite frågor dock.
1. Kan man använda en gammal rejected bild igen? (skulle vilja detta för det var en jag var nöjd med). För visst är det så att om man blir rejected på sina samples så behöver det inte betyda att alla tre bilder är värdelösa?
2. För övrigt tycker jag att det finns en del bilder på Istockphoto som (min amatörskalle) tycker är sämre än dem jag försökte med. Ok, kan vid närmare eftertanke hålla med IS om två bilder i mitt andra försök (de två va nog en ren desperation från mitt håll)...men det jag försöker få fram här i all trötthet är att måste man vara riktigt duktig för att ens ha en chans att komma med? måste man ha värsta studioutrustningen?
nu förstår jag att minst en person kommer säga "ja, om du vill tjäna bra pengar"...men mitt syfte med IS (åtminstone NU) är att kanske tjäna in en öl eller två i månaden...dvs, mest för att det är en kul grej...
Jag har inte hunnit ladda upp mer än 2 bilder på FS än, men den ena av dem "tågvagn" är en bild jag försökte med i omgång 2.
Nu väntar sängen. Kul tråd dethär, tyvärr alldeles för många posts att klara av en sen torsdagsnatt
.