iSolen.se
Guest
Den har legat som Pending i över en månad... är jag avstängd ? haha
Du blir inte avstängd om du laddar upp bilder utan modelreleas, det kan inte bli värre än en reject.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Den har legat som Pending i över en månad... är jag avstängd ? haha
Vad tror du om denna bild Ola. Behövs det Model release?
Jag tog det som en utmaning, laddade upp nedan bild...och den gick igenom. Tror dock även den är gränsfall. Jag skrev i bildkommentaren att jag hade modifierat profilen, vilket jag hade.
Nu har jag skickat in bilder till ShutterStock för att få komma igång att sälja 4 gånger. Nu den senaste gången gick 3 av mina tidigare godkända bilder inte igenom.
Har dom höjt kraven eller är det bara någon som äe petig som bedömt? Ska jag skicka in dessa 3 bilder nästa gång igen?
Härlig bild Den där kan nog bli en riktigt poppis !
Skulle den inte kommit med skulle det vara tjänstefel av dem
Laddade upp min bild, och den gick igenom denna gång!
Jag skulle INTE testa att ladda upp rejectade bilder igen, för precis som Ola skrev, så kan man bli avstängd för det.
Om det inte är uppenbara fel från iStocks sida, så är det väl bara att gå vidare, ta nya bilder och försöka igen? Det är ju ingen tävling i att bevisa vem av fotografen och iStock som "har rätt"?
Och, i stället för att i efterhand lägga ned en massa tid på att "fixa till" rejectade bilder, vilka som bäst är gränsfall: lägg hellre från början ned lite mer tid på bilderna, så att de följer de innehållsregler och kvalitetskrav som finns. Då kommer det inte att vara några större problem att få accepts.
Det här handlar ju om ShutterStock, men det är kanske inte så stor skillnad mellan dem och IStock.
Och jag skickar fortfarande in bilder till SS för att komma igång och sälja bilder, jag har inte börjat sälja ännu. Det känns lite frustrerande när jag har bilder som tidigare varit godkända flera gånger och nu endast denna gången blivit "Not Approved". Om de tre bilderna det handlar om blivit godkända hade jag haft 8 av 10 bilder godkända, vilket ju hade gjort att jag fått börja sälja bilder (7 av 10 krävs).
Så vad tycker ni nu? Är det ändå dumt att skicka in dessa 3 bilder igen, jag tror att chansen att de går igenom nästa gång borde vara stor och hoppas att denna gången var "slarv" från SS.
2 av bilderna blev icke godkända för "Composition.
1 av bilderna blev icke godkända för "Limited Commersial Value".
Jag tog det som en utmaning, laddade upp nedan bild...och den gick igenom. Tror dock även den är gränsfall. Jag skrev i bildkommentaren att jag hade modifierat profilen, vilket jag hade.
"Bildkomentaren" vart finns den rutan? Känner mig lite blind nu
/D
Det hade varit kul om du kunde ladda upp bilden i 100% någonstans.Ja vad säger man då var det dax igen
En fråga: Är det någon som använder sig av iStockphoto MasterCard®?
Jag har kollat runt lite och kommit fram till att kostnaden är i princip samma som Paypal (valutaomvandling kostar 2,5% hos Paypal och 2,2% med MasterCard).
MasterCard kostar $1-2 i månaden men det går ju å andra sidan att använda på fler ställen än Paypal.
Det hade varit kul om du kunde ladda upp bilden i 100% någonstans.
Okay, men så länge man har rent mjöl i påsen så borde det vara billigare och smidigare än Paypal?
Men det är ju detta som är så kul!...då slipper man kreditkort helt och behöver inte handla upp pengarna.