Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

iSTOCKphoto.com

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag åkte ditt på shutterstock idag... min 10 bilds upload...
satte "big ben" som editorial... så fick jag "not approved"

MEN Bownling klot... sen gick jag på spriten... Tillbaka till verkligheten..

Ju mer jag lär mig.. så inser jag att man måste kunna använda Photoshop mycket mer. Och jag är nybörjare där..

och så lägger vi in dagens Editorial bild =)
 

Bilagor

  • stock-photo-17868809-stockholm-pride-festival-beautiful-girl.jpg
    stock-photo-17868809-stockholm-pride-festival-beautiful-girl.jpg
    82.8 KB · Visningar: 537
Jo men det är ju just det som är så imponerande, inte för att du inte tar fina bilder ;-), att du lyckats ladda upp så mycket bilder. Vet ju hur lång tid det tar, men efterarbete, nyckelord osv.

Det är det som är nyckeln, lägga ner mycket tid och inte räkna timmarna :)

Ett annat tips är att prova olika bildbyråer, de har lite olika inriktingar. Eller göra som flera jag känner, inte bara prova olika bildbyråer utan kontinuerligt jobba med flera.
 
Senast ändrad:
Jo men det är ju just det som är så imponerande, inte för att du inte tar fina bilder ;-), att du lyckats ladda upp så mycket bilder. Vet ju hur lång tid det tar, men efterarbete, nyckelord osv.

Kollade din portfolio, du har en del riktigt bra matbilder. Jag jobbar för tillfället i branschen, behovet av bilder är stort.
 
Kollade din portfolio, du har en del riktigt bra matbilder. Jag jobbar för tillfället i branschen, behovet av bilder är stort.

Kanske nått man ska lägga ner lite mer tid på då? Har mycket dåliga matbilder också, men det blir så när man testar sig fram. Brukar du ta bort gamla bilder som är dåliga?

Mina grillbilder säljer riktigt bra på shutterstock, men säljer i stot sett ingenting av dom på istock. Men så är det, vissa typer av bilder fungerar olika bra på olika sajter.
 
Kanske nått man ska lägga ner lite mer tid på då? Har mycket dåliga matbilder också, men det blir så när man testar sig fram. Brukar du ta bort gamla bilder som är dåliga?

Mina grillbilder säljer riktigt bra på shutterstock, men säljer i stot sett ingenting av dom på istock. Men så är det, vissa typer av bilder fungerar olika bra på olika sajter.

Jag har rensat en del gammalt men alldeles för lite.

Rekomendationen från bildbyråerna är dock att inte rensa men jag håller inte med.
 
Jag har lite bilder på Devon Rex katter; http://www.istockphoto.com/search/portfolio/2985829/?facets=%7B%2225%22%3A%226%22%7D#6b43527

Kanske inte bilder som generar några större mängder nedladdningar, men det bli definitivt inte bättre av att när man söker på Devon Rex så kommer inte en enda av mina bilder upp i träffresultatet: http://www.istockphoto.com/search/text/devon%20rex/filetype/photos/source/basic#7b8e879

Vad kan man göra för att de ska komma med? Kan man klaga hos Istock, eller vad föreslår ni?
 
Hej Jonas,,

Kanske har lite med keyword:en att göra = Din Devon Rex cat
Här är "lite" keywords till den =)


feline, vertebrate, rex, pet, white, domestic, breed, devon, cat, young, portrait, alert, rare, pensive, shorthair, whisker, sitting, cute, pedigreed, animals, devon-rex, funny, nature, hairless, gazing, kitten, furry, siamese, paw, sphynx, looking, looking away, looking up, isolated on white, furless, full length, mammal, indoors, isolated, studio shot, white background, young animal, front view, studio, square image, one animal, skinny, square, no people, purebred, pussycat, regal, kitty, hair, brown, ears, eye, studio-shot, creature, copy space, animal, animal themes, domestic animal, eating, food, Devon Rex, Devon-Rex,

funkar ?
 
Jag har lite bilder på Devon Rex katter; http://www.istockphoto.com/search/portfolio/2985829/?facets=%7B%2225%22%3A%226%22%7D#6b43527

Kanske inte bilder som generar några större mängder nedladdningar, men det bli definitivt inte bättre av att när man söker på Devon Rex så kommer inte en enda av mina bilder upp i träffresultatet: http://www.istockphoto.com/search/text/devon%20rex/filetype/photos/source/basic#7b8e879

Vad kan man göra för att de ska komma med? Kan man klaga hos Istock, eller vad föreslår ni?

det verkar bero på en korkad sökfunktion. söker man på "devon rex" kommer dina bilder med.
om man inte söker på namnet som en fras måste bilden ha med både "devon" och "rex" som separata nyckelord, testa att lägga in dem separat.
 
Hej Jonas,,

Kanske har lite med keyword:en att göra = Din Devon Rex cat
Här är "lite" keywords till den =)


feline, vertebrate, rex, pet, white, domestic, breed, devon, cat, young, portrait, alert, rare, pensive, shorthair, whisker, sitting, cute, pedigreed, animals, devon-rex, funny, nature, hairless, gazing, kitten, furry, siamese, paw, sphynx, looking, looking away, looking up, isolated on white, furless, full length, mammal, indoors, isolated, studio shot, white background, young animal, front view, studio, square image, one animal, skinny, square, no people, purebred, pussycat, regal, kitty, hair, brown, ears, eye, studio-shot, creature, copy space, animal, animal themes, domestic animal, eating, food, Devon Rex, Devon-Rex,

funkar ?

Tack, går säkert att lägga in lite mer sökord för att få mer träffar. Ska testa det.

det verkar bero på en korkad sökfunktion. söker man på "devon rex" kommer dina bilder med.
om man inte söker på namnet som en fras måste bilden ha med både "devon" och "rex" som separata nyckelord, testa att lägga in dem separat.
Du har rätt, får kanske testa det. Känns dumt att lägga in devon rex som två separata ord men kollar man på dom andra så har dom gjort det.

Tack för svaren!
 
Hoppas att min första XXXL bild blir godkänd..
Leker lite med D3x..=)
 

Bilagor

  • stock-photo-18337485-high-speed-train.jpg
    stock-photo-18337485-high-speed-train.jpg
    74.5 KB · Visningar: 448
Fin bild!

Efter att mina tre provbilder refuserades på iStock och min ID-bild till Shutterstock inte godkändes tappade jag all motivation... Fan, får ta mig i kragen nu!
 
Hoppas att min första XXXL bild blir godkänd..
Leker lite med D3x..=)

:)

stock-photo-11150029-train-with-blurred-background.jpg
 

Bilagor

  • stock-photo-11150029-train-with-blurred-background.jpg
    stock-photo-11150029-train-with-blurred-background.jpg
    59.3 KB · Visningar: 424
Markus, lägg upp dina "provbilder" här först så kan vi hjälpa dig...
Du är inte ensam att åka dit. Det ingår.
 
Fin bild!

Efter att mina tre provbilder refuserades på iStock och min ID-bild till Shutterstock inte godkändes tappade jag all motivation... Fan, får ta mig i kragen nu!

Jag hålelr också på att försöker men blev tappade som du säger motivationen efter ett par försök och sedan kom det annat i vägen, (gifte mig) Men nu är det klart och snart alla papper klara också så nu skall här tas nya tag .

Många säger åt mig att försöka igen. gå igenom istocks tips och trix och försök igen.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.