Annons

iSTOCKphoto.com

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag lyckas inte heller med färgerna...
Det ser riktigt bra ut i sRBG. Men när jag laddar upp dom saknar dom dynamik min filer...

Denna bild är inte godkänd än. 99 % att den blir rejectad.

bild nummer 2 är ola's bild..

Min fågelbild blev rejectad. Jag lade på motion blur på bakgrunden, de genomskådade tricket.

Dom är inte godkända än.
Det här är Adobe RGB färger.. det var inte det andra..

Bilagor

• stock-photo-18069146-female-doctor-with-microscope-in-a-real-laboratory.jpg
    stock-photo-18069146-female-doctor-with-microscope-in-a-real-laboratory.jpg
    40.1 KB · Visningar: 408
Jag såg att jag misstaget mig. När jag sparade bilderna i photoshop, så blev dom sparade i ProPhoto-formatet och det var därför dom såg konstiga ut.

Sparar ni i sRgb eller i Adobe RGB när ni laddar upp till stocksidor?

Det skall vara sRGB =)
Jag har ett mindre h*lvete med det. Jag tycker bilderna ser sämre ut i sRGB än Adobe RGB. ProPhoto RGB skall man aldrig göra..

Jonas, vart laddar du upp någonstans ? vad har du för nick ? lite nyfiken av mig =)

Det skall vara sRGB =)
Jag har ett mindre h*lvete med det. Jag tycker bilderna ser sämre ut i sRGB än Adobe RGB. ProPhoto RGB skall man aldrig göra..

Jonas, vart laddar du upp någonstans ? vad har du för nick ? lite nyfiken av mig =)

Jag kör sRGB rakt igenom, dels för att aRGB är bökigt, men mest för att det garanterar at köparna kan se bilden rätt.

Det skall vara sRGB =)

Jag brukar alltid ladda upp i sRGB men missade att photoshop var inställt på ProPhoto när jag använde Sparade och Stäng, men det är ändrat nu ;-)

Kör på Istock, Shutterstock, Fotolia och Dreamstime, men i praktiken är det bara Istock och Shutterstock jag laddar upp på. Målet är att bli Exclusive på Istock, bara för att slippa böket att ladda upp på flera ställen. Men har varit för dålig att ladda upp, har inte blivit bättre när man köpte hus och fick barn, men ska försöka göra ett ryck under hösten.

Min profil på Istock

Och fick redan idag ett avslag... :(

Jaja, bara att ta nya tag om tre dagar samt överväga att skicka lite bilder även till andra stock-siter. :)

Kanske inte har någon större betydelse, men det är märkligt hur samma typ av bild kan få views.

Den här bilden har fått 86 views

stock-photo-18033435-romantic-sky.jpg

Medans dom här två har fått 6-7 views, nu är dom är två lite mörkare men att det ändå kan vara så stor skillnad.

stock-photo-18033449-romantic-sky.jpg

stock-photo-18033459-romantic-sky.jpg

jag har nu kommit så långt som ett (1) avslag. motiveringen var att jag hade för liknande tekniker i bilderna. så nu blir det 3 dagar med nya bilder och fotograferande och funderande.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar