wfrank
Aktiv medlem
Jo, smaken är som baken. Själv tycker jag skärmen är i stort sett det enda riktigt possitiva med iPad.
/Karl
Hehe. Ja iPad är nog inte byggd för såna som du, men försäljningsprognoserna har skruvats upp så nog är det gott om nytänkare därute.
I övrigt så har skärmen 132DPI, i klass med de bästa (mest högupplösta) laptopsen på marknaden (exvis min Vaio med full HD skärm på 16.4 tum). Fast hardcore Apple-fans har nog redan hunnit vänja sig vid iPhone 4:s 326 DPI, så även där kommer vana och intresse för nyheter in.
Ang. gamla tfn-abb osv så rapporteras att Skype tydligen fungerar till iPad, någon som kan bekräfta detta? Inledningsvis hörde jag att åtminstone AT&T blockerat detta i sina nät (innan padden kom till Sverige). Fungerar gör också de tjogtals messaging appar som finns (även samlingsapparna såklart). Så om man absolut inte känner sig tvungen att betala för samtal och SMS så finns det gratis lösningar - som dessutom bjuder på div. extrafunktionalitet. Och vill man betala för samtal till "riktiga" telefonnummer så finns Skypekrediter att köpa.
Men vill man göra allt som man tidigare gjort det är iPad:en ingen kul produkt, den kräver en del nytänkande