Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ipad 64Gb 3G för fotografen

Produkter
(logga in för att koppla)
Precis som Iphone har alltså Ipad hårresande brister vad gäller basfunktioner...
Gör att inköp för mig är uteslutet och om det ska bli en platta så kommer jag att köpa någon av konkurrenternas modeller.
 
Precis som Iphone har alltså Ipad hårresande brister vad gäller basfunktioner...
Gör att inköp för mig är uteslutet och om det ska bli en platta så kommer jag att köpa någon av konkurrenternas modeller.

iPad är en förvuxen iPhone, gällande funktionaliteten så kan en iPad snarare mindre än en iPhone.

/Karl
 

Surt, nja... jag gynnar gärna Apple pga att de är innovativa och tar fram intressanta produkter, men när jag ska köra ett inköp och listar plus och minus så blir det aldrig Apple: det saknas alltid viktiga funktioner som gör att de går bort.

De efterföljande konkurrenterna brukar vara snabba att slå Apple på fingrarna.
 
Om du tror det har du nog läst på lite dåligt. Visserligen kan man inte använda Ipad som en mobiltelefon, men det var knappast det du syftade på, va?

Att man inte kan utnyttja iPad:ens GSM-modul är väl en begränsning? Annars är väl funktionaliteten på en iPhone och en iPad tämligen lika?

/Karl
 
Tycker ni är hårda mot Apple nu. Man får ju se det för vad det är.
Tanken är ju en smidig snygg minidator att surfa på och ha som lite media nav lixom. Att ansluta stora externa hårddiskar tar ju bort heta vitsen med att ha en platta...
Så länge man kan ha filer på externa diskar i nätverket så funkar det ju hur bra som hälst.
Nä, är det en dator ni vill ha så finns det fina macalternativ där oxå :).

Föresten. Nån som vet nån app som fixar att agera fotoalbum? Vill kunna se på mina bilder jag har på en mac kopplad till nätverket på min iPad.
 
Tycker ni är hårda mot Apple nu. Man får ju se det för vad det är.
Tanken är ju en smidig snygg minidator att surfa på och ha som lite media nav lixom. Att ansluta stora externa hårddiskar tar ju bort heta vitsen med att ha en platta...
Så länge man kan ha filer på externa diskar i nätverket så funkar det ju hur bra som hälst.
Nä, är det en dator ni vill ha så finns det fina macalternativ där oxå :).

Föresten. Nån som vet nån app som fixar att agera fotoalbum? Vill kunna se på mina bilder jag har på en mac kopplad till nätverket på min iPad.

Med PLEX9 (gratis) i macen och KLEXi ska det väl fungera...
 
Tycker ni är hårda mot Apple nu. Man får ju se det för vad det är.
Tanken är ju en smidig snygg minidator att surfa på och ha som lite media nav lixom. Att ansluta stora externa hårddiskar tar ju bort heta vitsen med att ha en platta...
Så länge man kan ha filer på externa diskar i nätverket så funkar det ju hur bra som hälst.
Nä, är det en dator ni vill ha så finns det fina macalternativ där oxå :).

Föresten. Nån som vet nån app som fixar att agera fotoalbum? Vill kunna se på mina bilder jag har på en mac kopplad till nätverket på min iPad.

Jag tycker faktiskt kritiken är berättigad. Det hade varit väldigt praktiskt om man kunna föra över bilderna från kameran till en extern hårddisk med hjälp av iPaden. En platta är ju i mångt och mycket en ersättning för nettop:en också.

/Karl
 
Jag tycker faktiskt kritiken är berättigad. Det hade varit väldigt praktiskt om man kunna föra över bilderna från kameran till en extern hårddisk med hjälp av iPaden. En platta är ju i mångt och mycket en ersättning för nettop:en också.

/Karl

Jo jag kan se din poäng, men man kan ju alltid hitta funktioner man skulle vilja ha på grejer som inte är avsedda för det. Möjligheten att kunna använda billiga 3,5 tum's diskar i Macbook Air tex.. ;).
Ser man den som en ersättare till datorn så är det väll inte konstigt att man får kompromissa med vissa saker? I ditt fall är det ju inte en iPad du ska ha, på samma sätt som att du inte ska ha en iPod lixom..
Kolla lite på den lilla macbook air istället. Kostar ju inta mycket mera.... ;)

Det hade väll varit smartare om kameratillverkaren införde en funktion som lät dig spara ner bilderna från kameran direkt till en extern hd eller?? Bara för att den funktionen inte finns där får nu iPad skit för att den inte klarar det. iPad är inget kameratillbehör och är inte avsedd för att klara detta lika lite som din fina systemkamera(även om funktionen vore mer berättigad på den)..
 
Det hade väll varit smartare om kameratillverkaren införde en funktion som lät dig spara ner bilderna från kameran direkt till en extern hd eller??
Jag är helt övertygad om att Karl aldrig skulle köpa en digitalkamera som saknar en så grundläggande basfunktion.

Eller en som man inte kan ringa med.
 
Jo jag kan se din poäng, men man kan ju alltid hitta funktioner man skulle vilja ha på grejer som inte är avsedda för det. Möjligheten att kunna använda billiga 3,5 tum's diskar i Macbook Air tex.. ;).
Ser man den som en ersättare till datorn så är det väll inte konstigt att man får kompromissa med vissa saker? I ditt fall är det ju inte en iPad du ska ha, på samma sätt som att du inte ska ha en iPod lixom..
Kolla lite på den lilla macbook air istället. Kostar ju inta mycket mera.... ;)

Det hade väll varit smartare om kameratillverkaren införde en funktion som lät dig spara ner bilderna från kameran direkt till en extern hd eller?? Bara för att den funktionen inte finns där får nu iPad skit för att den inte klarar det. iPad är inget kameratillbehör och är inte avsedd för att klara detta lika lite som din fina systemkamera(även om funktionen vore mer berättigad på den)..

Jag köpte en ACER 1825 för ett halvår sedan och med den är jag jättenöjd. Den är för tung för att kunna användas som platta helt ut, men å andra sidan är det ingen kompromiss för det jag vill ha den till.

/Karl
 
Min Nikon sparar direkt på en USB-disk om jag ansluter en, så det är riktigt uppfattat.
Det låter ju sensationellt smidigt, varför har jag aldrig hört talas om det förut? Istället för att använda minneskort kan du alltså bara ansluta en vanlig usb-hårddisk direkt till kameran? Och om du använder minneskort kan du tanka över direkt till en usb-hd när det är fullt, utan att ta ut kortet? Funkar det på alla Nikons dslr eller bara vissa modeller?

Verkar som om jag återigen borde överväga att byta system...

Edit: Förresten, varför skrev du tidigare om att "Det hade varit väldigt praktiskt om man kunna föra över bilderna från kameran till en extern hårddisk med hjälp av iPaden." Om du kan göra det direkt från kameran finns väl ingen anledning att ta omvägen över en Ipad?
 
Med tanke på att jag använder mig av ett gammalt privatabonnemang som är ganska så spritt bland vänner, så är det nog lite surt att plattan inte ger den enkla sms-funktionen trots gsm-kort.

/K
 
Precis som Iphone har alltså Ipad hårresande brister vad gäller basfunktioner...
Gör att inköp för mig är uteslutet och om det ska bli en platta så kommer jag att köpa någon av konkurrenternas modeller.

hehe, har du testat någon av konkurenterna till iPad? Totalt värdelösa de 2 jag har testat iaf. En var en samsung och den andra kommer jag inte ihåg.

De båda saknade grundläggande basfunktioner som t.ex. att på en "surfplatta" skall det inte lagga när man skrollar på en webbsida. Det finns fler negativa saker med dom.

Basfunktioner för dig är kanske inte basfunktioner för någon annan t.ex. mig.

Enligt mig så är iPad i princip perfekt på nästan alla sätt (till det jag vill använda den till) förutom att jag tycker det är för dålig upplösning på skärmen.
 
hehe, har du testat någon av konkurenterna till iPad? Totalt värdelösa de 2 jag har testat iaf. En var en samsung och den andra kommer jag inte ihåg.

De båda saknade grundläggande basfunktioner som t.ex. att på en "surfplatta" skall det inte lagga när man skrollar på en webbsida. Det finns fler negativa saker med dom.

Basfunktioner för dig är kanske inte basfunktioner för någon annan t.ex. mig.

Enligt mig så är iPad i princip perfekt på nästan alla sätt (till det jag vill använda den till) förutom att jag tycker det är för dålig upplösning på skärmen.

Jo, smaken är som baken. Själv tycker jag skärmen är i stort sett det enda riktigt possitiva med iPad.

/Karl
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.