Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Internt batteri i C-750 ultra zoom?

Produkter
(logga in för att koppla)

maljoh

Ny medlem
Har en Olympus C-750 Ultra Zoom som snart är 3 år. Den senaste tiden har den börjat tappa inställningarna vid byte av batteri. Jag har ställt in i kameran att den ska spara inställningarna (all reset = off), men det hjälper inte.

Min fundering är nu om det finns något internt batteri i kameran som har tagit slut. Är det något som råkat ut för samma, och hur har ni åtgärdat detta?

Jag har en 750UZ och känner till att den tappar minnet efter ett tag, men det är frågan om flera timmar för mig. Det står även i manualen har jag för mig.

Ett tips (om du bara har en uppsättning laddningsbara) är att skaffa fyra vanliga R6-batterier som du stoppar i kameran medans de vanliga laddas upp.

Om den tappar minnet direkt så har jag inget svar...

för mig så försvinner det direkt nästan.. men om man byter på ca 20 sec så e de kvar

Det räcker att jag öppnar batteriluckan och tar ut och sätter i batterierna igen, max ett par sekunder så tappar den inställningarna.

Innan så höll den inställningarna vid batteribyte, men den senaste tiden så tappar den dem direkt.

Hej Malin.
Jag fick min 750UZ lagad på "goodwill" efter garantitidens utgång. Kolla med Olympus 040-6892300. Annika hette damen som hjälpte mej.
Min var drygt två år gammal när den började toka sej.
Lycka till

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar