Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Internationell garanti från USA?

Produkter
(logga in för att koppla)

lawa

Medlem
Jag funderar på att köpa en k10d och två pannkakor i USA men blir inte klok på garantifrågan. På Pentax i Sverige säger de att man får 1 års garanti med internationell garantisedel + kassakvitto. Men på BH-photo & video där jag tänkte handla svarar de "we can not provide you with a Pentax International Warranty Card"

Hur har ni som köpt i USA gjort? Struntat i garantin eller lyckats skaffa fram en internationell garantisedel?

Bara köpt glugg i usa, via en kompis, har inte tänkt på garantin... och nu när jag kollade har jag bara ett serie-nummer kort inget internationellt garati-bevis... :(

Lite konstigt om man inte får internationell garanti från USA/B&H på optik. När jag handlat i Japan har jag alltid fått världsgaranti.

Det brukar i vilket fall inte var nått problem att byta varan eller få tillbaka pengarna från B&H och risken för ett fabrikationsfel på en Limited som fungerar ua vid köp måste vara rätt liten.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar