kim_plutonen.com
Aktiv medlem
Ursäkta då.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ursäkta då.
Jaså? Ajdå... Blir det bättre med FW?
Nej, det gäller alla externa diskar.
/Karl
Ok, tipsar ni fortfarande om dessa små mobila externa hårddiskar om jag ändå bara ska ha den hemma på en och samma plats? Eller livslängden, fläkten, tåligheten är likadan som hos en större disk som hos en mobil/liten disk (typ LaCie Rikki)? Budgeten är förstås fortfarande runt 1000 kr.
Jag hade valt WD-disken om inte portabliteten är det viktiga. Den är säkert snabbare och ventilerad. Lilla disken har ingen extern strömförsörjning och är mycket mindre.
/Karl
På vilket sätt är det bättre med extern strömförsörjning samt större storlek?
Nej, portabiliteten är inte viktig. Mer att den är tålig isåfall.
Har du verkligen inte köpt din hårdisk än, snuskfia?
Extern strömförsörjning är bra för att det blir mindre värme i hårddisklådan, fast jag skrev det som ett negativt argument mot portabiliteten.
Storleken är en fördel eftersom dom större diskarna oftast är snabbare.
/Karl
Just det, överväger nu denna. Hur vet jag om den fungera för Mac och PC? Ni menar att alla gör det, bara olika bra instruktioner. Blir osäker dock för det brukar stå om de fungerar för båda men hittar inget om det nu.
Just det, överväger nu denna. Hur vet jag om den fungera för Mac och PC? Ni menar att alla gör det, bara olika bra instruktioner. Blir osäker dock för det brukar stå om de fungerar för båda men hittar inget om det nu.
Fungerar den inte så får du formatera om den, vilket förhoppningsvis OS/X kommer att föreslå aldeles själv när du ansluter den.
Vill man ha reda på sådanna saker så finns det olika sökmotorer på nätet där man kan söka reda på saker. Google är en av dom mer kända.
Här är en link som visar hur det går till.
http://lmgtfy.com/?q=Western+Digital+My+Book+Essential+Apollo+500GB+mac
/Karl
Svårt att komma ihåg svaren? FAT32 kan användas av båda systemen utan 3pp sw, HFS enbart av OSX och NTFS enbart av MS Windows.
Inte för att vara elak, men varför köpa en massa prylar när du inte har något behov?
Om du foto och videoredigerar borde du veta vilka behov du har.
Din nuvarande PC duger säkert bra för att identifiera behoven. Vad för kameror använder du?
Bra uttömmande svar! Ser att du har koll på läget.Förstår verkligen de där termerna utöver OSX och MS Windows. -.-'
Och det kan du uttala dig om hur?
Bra uttömmande svar! Ser att du har koll på läget.